«ریک مک کاهن» یکی از همین رانندگان است که حالا پس از مدت‌ها، وظیفه آموزش رانندگان تازه وارد در شهر پیتزبورگ را برعهده دارد. رانندگان ایمنی وظیفه دارند خودروهای اوبر را برای رفت و آمد در شهر و یافتن مقصد مسافران آموزش دهند. البته این رانندگان در این مسیرها تنها در صورت نیاز کنترل خودرو را در دست می‌گیرند و در حالت عادی تنها نظاره‌گر عملکرد خودرو هستند. مک کاهن ۲۸ ساله که ابتدا در زمینه نفت و گاز فعالیت می‌کرده درباره آموزش‌های اوبر به این رانندگان می‌گوید: «در شبیه‌سازی رانندگی در خیابان‌های شهر، بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای راننده، خودرو و مسافران رخ دهد، آزمایش می‌شوند و رانندگی ایمنی وظیفه سختی در این شبیه‌سازی‌ها دارند و هنگامی که این مراحل را پشت سر می‌گذارند و وارد خیابان‌های واقعی می‌شوند، کارشان بسیار ساده‌تر از مراحل شبیه‌سازی می‌شود.»

در مراحل آموزش خودروها که در آزمایشگاه‌های بزرگ شهر پیتزبورگ برگزار می‌شوند، هنگامی که خودرو در حال حرکت یا در حال گذشتن از کنار خودروهای پارک شده در کنار جاده است، در سمت مسافر ناگهان باز می‌شود، در این حالت خودرو باید بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن در کنار خیابان متوقف شود و از صدمه دیدن مسافر جلوگیری کند. در بعضی مراحل هم آدمک‌های پلاستیکی ناگهان جلوی خودرو انداخته می‌شوند و خودرو باید قادر باشد از برخورد با آنها ممانعت کند. خودروهای بدون راننده اوبر، همانند خودروهای اوبر یا تسلا، از یکسری سنسورها، دوربین‌ها و لیزرهای مخصوص برای دیدن عابران، دیگر خودروها، موانع، دوچرخه سواران و ترافیک مسیر استفاده می‌کنند. اوبر یکی از شرکت‌هایی است که به‌دنبال آوردن جدیدترین تکنولوژی‌ها به صنعت خودرو است. خودروسازان قدرتمند دنیا از جمله، فورد، ولوو و تویوتا و غول‌های سیلیکون ولی از جمله اپل، گوگل و تسلا هم دیگر شرکت‌هایی هستند که به‌دنبال اجرایی کردن پروژه‌های خود در آینده نزدیک هستند.

اوبر پروژه به‌کارگیری خودروهای بدون راننده را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرد و اولین شرکتی بود که در سال ۲۰۱۶ توانست خودروهای بدون راننده را به خیابان‌های شهر بیاورد. اولین خودروهای اتوماتیک اوبر ابتدا در شهر پیتزبورگ به خیابان رفتند. امروزه بیش از ۲۰۰ خودروی اتوماتیک شرکت اوبر در حال آموزش توسط اپراتورهای این شرکت برای ورود به خیابان‌های ایالت‌های مختلف آمریکا از جمله کالیفرنیا، پنسیلوانیا و آریزونا هستند. شرکت‌هایی که در زمینه خودروهای بدون راننده فعالیت می‌کنند، همگی معتقدند در آینده نزدیک این خودروها از خودروهای دارای راننده امروزی بسیار ایمن‌تر خواهند بود و می‌توانند ترافیک و تصادفات را کاملا از بین ببرند. اما تا زمانی که آن روز فرابرسد، نیاز به استفاده از اپراتورها برای اطمینان ضروری خواهد بود.

اوبر اعلام کرده تمام علاقه‌مندانی که هیچ‌گونه سوء سابقه‌ای در گواهینامه رانندگی شان ثبت نشده، می‌توانند برای فعالیت به‌عنوان رانندگان ایمنی در شرکت اوبر ثبت نام کنند و در یکسری تست‌های رانندگی شرکت اوبر شرکت کنند. در صورتی که افراد بتوانند از این تست‌ها با موفقیت عبور کنند، می‌توانند در دوره‌های ۳ هفته‌ای اوبر شرکت کنند و سپس به‌‌عنوان راننده ایمنی در شرکت اوبر و خودروهای اتوماتیک این شرکت شروع به فعالیت کنند.

هفته اول این دوره‌ها، شامل آموزش‌های تئوری، امتحانات و رانندگی در مسیرهای آزمایشی شرکت اوبر می‌شود. در هفته دوم و سوم، شرکت‌کنندگان به خیابان‌های شهر فرستاده می‌شوند و در مسیرهای از قبل انتخاب شده به همراه یک اپراتور مجرب شروع به فعالیت می‌کنند. پس از اتمام این دوره، شرکت‌کنندگان به‌عنوان یکی از «رانندگان ایمنی» رسمی شرکت اوبر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. مک کاهن درباره پروسه جذب و آموزش اپراتورها می‌گوید: شرکت اوبر پروسه‌های بسیار دشوار و سختگیرانه‌ای را برای استخدام اپراتورهای جدید اجرا می‌کند. در بخش‌هایی از این آموزش‌ها، رانندگان نحوه مواجهه با شرایط دشوار را یاد می‌گیرند تا از این طریق از تصادفات احتمالی جلوگیری کنند.