پشتیبانی ایکس‌باکس وان ایکس از وضوح 1440p

حالا مایکروسافت خبر از پشتیبانی XBOX One X از این وضوح داده است. ایکس‌باکس وان X به‌عنوان یک دستگاه قادر به پشتیبانی از رزولوشن ۴k معرفی‌ شده است، اما این تنها راه دستیابی به کیفیتی فراتر از ۱۰۸۰p نیست. به شکل غیرمنتظره‌ای وان X همچنین قادر به پشتیبانی از نمایشگرهای ۱۴۴۰p نیز خواهد بود.

رزولوشن ۱۴۴۰p در میان مانیتورهای رده‌بالای مخصوص بازی بسیار محبوب است، به‌خصوص اینکه نرخ فریم این مانیتورها گستره وسیعی را پشتیبانی می‌کند. درحالی‌که توسعه‌دهندگان رزولوشن ۱۴۴۰p را هم برای ایکس‌باکس وان X مدنظر قرار داده‌اند، خروجی رزولوشن ۱۴۴۰p عریض روی دستگاه حداقل به این معنی است که این رزولوشن با بهترین شکل خود قادر به نمایش روی نمایشگرها است. وان X همچنین قادر به پشتیبانی نرخ فریم‌های متغیر روی مانیتورهای FreeSync است.

این در تضاد با روش کاری سونی با پلی‌استیشن ۴ پرو است. با اینکه این دستگاه قادر به پشتیبانی از بازی‌های ۱۴۴۰p و بزرگنمایی آنها برای نمایش در تلویزیون‌های ۴k است، PS۴ pro تنها قادر به پشتیبانی از خروجی رزولوشن‌های ۱۰۸۰p و۴k است که خروجی۴k تنها روی تلویزیون‌های۴k قابل‌نمایش است. این به آن معنی است که اگر رزولوشن بازی شما۴k یا ۱۴۴۰p باشد و قصد بازی آن روی یک مانیتور ۱۴۴۰p را داشته باشید، این بازی از خروجی ۱۰۸۰p کنسول پخش‌ شده و سپس برای نمایش در مانیتور بزرگنمایی می‌شود که به نظر می‌آید نتیجه چندان خوشایند نخواهد بود.

تعداد افرادی که ایکس‌باکس وان X خود را روی میز کامپیوتر قرار داده و به مانیتور وصل می‌کنند چندان زیاد نیست، اما این کار مایکروسافت بسیار خوب بوده و افزودن امتیاز به ایکس‌باکس وان X محسوب می‌شود. با اینکه وان X همچنان مانور فراوانی روی رزولوشن ۴k می‌دهد و همچنین افراد زیادی از تمام توان گرافیکی این دستگاه استفاده نخواهند کرد، مایکروسافت اعتقاد دارد اضافه کردن خروجی ۱۴۴۰p در کنار ۱۰۸۰p روی این دستگاه منافعی را برای آنها به همراه خواهد داشت.