ولی آیا به نظر شما بهتر شدن کیفیت دوربین‌های دیجیتالی در گوشی‌های هوشمند به این معنی خواهد بود که نیاز شما را به یک دستگاه دوربین دیجیتالی حرفه‌ای برطرف می‌کند؟ بدیهی است که چون گوشی هوشمند همیشه همراه ما است هر زمان که بخواهیم عکاسی کنیم از آن استفاده می‌کنیم. ولی آیا این اتفاق نیاز ما را به گرفتن عکس‌های باکیفیت و حرفه‌ای برطرف می‌کند؟

در این زمینه یک نظرسنجی جهانی انجام شده است تا مشخص شود که کاربران با وجود داشتن گوشی‌های هوشمند و پیشرفته چقدر به داشتن یک دستگاه دوربین دیجیتالی حرفه‌ای احساس نیاز می‌کنند. کاربران جهانی در پایان این نظرسنجی به این صورت پاسخ دادند:

• یک درصد از کاربران اعلام کردند تنها دوربین دیجیتالی که استفاده می‌کنند اپلیکیشن دوربین در گوشی هوشمندشان است.

• ۸۱ درصد از کاربران توضیح دادند در بعضی مواقع یک دستگاه دوربین دیجیتالی مجزا را مورد استفاده قرار می‌دهند و این اتفاق تنها زمانی صورت می‌گیرد که به داشتن چنین ابزاری احساس نیاز کنند.

• ۷ درصد از کاربران بر این مساله تاکید کردند که قابلیت‌های تصویربرداری در گوشی‌های هوشمند با وجود همه پیشرفت‌های صورت گرفته هنوز برای آنها کافی نیست، بنابراین همیشه یک دستگاه دوربین دیجیتالی حرفه‌ای را با خود حمل می‌کنند.

این نظرسنجی نشان داد با وجود آنکه گوشی هوشمند همه نیازهای روزمره را برطرف می‌کند، ولی یک‌چهارم کاربران جهانی از کیفیت دوربین دیجیتالی آن راضی نیستند و همچنان ترجیح می‌دهند یک دستگاه دوربین حرفه‌ای مجزا را برای عکاسی و فیلمبرداری به کار برند.