بهترین لپ‌تاپ‌های بازار با قیمت ۳ تا ۴ میلیون تومان

شکی نیست که خصوصا با پایین‌تر آمدن ارزش پول ملی (بالا رفتن قیمت دلار) یافتن یک لپ‌تاپ اقتصادی و خوش‌قیمت با امکانات مناسب دشوارتر از همیشه است. با این وجود این مطلب شامل بهترین گزینه‌های موجود در بازار در بازه قیمت ۳ تا ۴ میلیون تومان است. توجه کنید که از هر سری خاص چندین مدل با مشخصات فنی متفاوت در بازار موجود است. پس اگر قصد خرید هر کدام را دارید علاوه‌بر شماره مدل مشخصات فنی را نیز یادداشت کنید. در این راهنمایی سعی کرده‌ایم تنها گزینه‌هایی را ذکر کنیم که از پردازنده‌های نسل هشتم اینتل استفاده می‌کنند چرا که با توجه به چهارهسته‌ای شدن پردازنده‌های این نسل حتی در سری U، مدل Core i۵ نسل هشتم عملکرد بهتری حتی نسبت به Core i۷ از نسل هفتم دارد. همچنین با وجود کارت گرافیک بسیار قوی‌تر MX۱۵۰ خرید لپ‌تاپ‌های با گرافیک ۹۴۰MX یا حتی ۹۵۰M را توصیه نمی‌کنیم.

 لنوو آیدیاپد Lenovo IdeaPad ۵۲۰

سری آیدیاپد ۵۲۰ لنوو از بهترین گزینه‌های مالتی‌مدیا محسوب می‌شود که خوشبختانه حالا با پردازنده‌های نسل هشتم اینتل وارد بازار کشورمان شده است. برای استفاده عمومی و مالتی‌مدیا شاید بتوان گفت این گزینه بهترین گزینه ارزان‌تر از چهار میلیون تومان است و اگر به SSD یا حافظه رم بالاتر برای ویرایش‌های سنگین یا اجرای نرم‌افزارهای محاسباتی نیازی ندارید به اعتقاد ما نیازی به صرف هزینه بیشتر نیست. ابعاد و وزن آن ۳۷۸ در ۲۶۰ در ۹/ ۲۲ – ۲/ ۲ کیلوگرم، پردازنده اینتل Core i۵-۸۲۵۰U – چهار هسته‌ای – ۶/ ۱ تا ۴/ ۳ گیگاهرتزی – ۶ مگابایت کش، پردازنده گرافیکی: انویدیا GeForce MX۱۵۰ – چهار گیگابایتی، رم ۸ گیگابایت DDR۴، حافظه داخلی یک ترابایت هارد دیسک ۵۴۰۰rpm، صفحه‌نمایش ۶/ ۱۵ اینچی – IPS – مات – وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، درگاه‌ها کارتخوان – اترنت – HDMI – دو درگاه USB ۳.۰ – یک درگاه USB-C و قیمت آن ۳ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان است.

 ایسر اسپایر Acer Aspire A۵۱۵-۵۱G-۸۴M۴

اگر کارهای پردازشی سنگین‌تر مثل برنامه‌نویسی یا ویرایش ویدئو انجام می‌دهید و به پردازنده Core i۷ و حافظه رم بیشتر نیاز دارید این مدل از ایسر ایده‌آل است. ابعاد و وزن آن ۶/ ۳۸۱ در ۲۶۳ در ۶/ ۲۱ – ۲/ ۲ کیلوگرم، پردازنده آن اینتل Core i۷-۸۵۵۰U – چهار هسته‌ای – ۱/ ۸ تا ۰/ ۴ گیگاهرتزی – ۸ مگابایت کش، از پردازنده گرافیکی انویدیا GeForce MX۱۵۰ – دو گیگابایتی، رم ۱۲ گیگابایت DDR۴، حافظه داخلی دو ترابایت هارد دیسک ۵۴۰۰rpm و صفحه‌نمایش۶/ ۱۵ اینچی – TFT – مات – وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌گیرد و قیمت حدودی آن ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

 لنوو آیدیاپد Lenovo IdeaPad ۵۲۰

این نسخه از آیدیاپد ۵۲۰ از پردازنده Core i۷ بهره می‌برد اما در سایر مشخصات مشابه مدل ارزان‌تر خود است. ابعاد و وزن آن ۳۷۸ در ۲۶۰ در ۹/ ۲۲ – ۲/ ۲ کیلوگرم، دارای پردازنده اینتل Core i۷-۸۵۵۰U – چهار هسته‌ای – ۸/ ۱ تا ۴.۰ گیگاهرتزی – ۸ مگابایت کش، پردازنده گرافیکی انویدیا GeForce MX۱۵۰ – چهار گیگابایتی، رم ۸ گیگابایت DDR۴، حافظه داخلی: یک ترابایت هارد دیسک ۵۴۰۰rpm و صفحه‌نمایش ۶/ ۱۵ اینچی – IPS – مات – وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. قیمت حدودی آن ۳ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان است.

 ایسوس ویووبوک ASUS R۴۱۹UN

این لپ‌تاپ ایسوس از سری Vivobook بوده که می‌توانید آن را از طراحی متفاوت روی لپ‌تاپ تشخیص دهید. مزیت نسخه ۱۴ اینچی این مدل وزن پایین‌تر با وجود سخت‌افزار قوی است. اگر قابلیت جابه‌جایی برایتان اهمیت بیشتری دارد این مدل را توصیه می‌کنیم. ابعاد و وزن آن ۳۴۸ در ۲۴۳ در ۶/ ۲۳ – ۸/ ۱ کیلوگرم، دارای پردازنده اینتل Core i۷-۸۵۵۰U – چهار هسته‌ای – ۸/ ۱ تا ۰/ ۴ گیگاهرتزی – ۸ مگابایت کش، پردازنده گرافیکی: انویدیا GeForce MX۱۵۰ – چهار گیگابایتی، رم ۱۲ گیگابایت DDR۴ ، حافظه داخلی: یک ترابایت هارد دیسک ۵۴۰۰rpm، صفحه‌نمایش ۶/ ۱۵ اینچی – TFT – مات – وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و قیمت حدودی ۳ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان است.

 ایسر سوییفت ۳ Acer Swift ۳ SF۳۱۴-۵۲G-۵۵B۹

بی‌شک این مدل بهترین لپ‌تاپ با بودجه کمتر از چهار میلیون تومان است. وزن پایین، کیفیت ساخت بالا، حافظه SSD و صفحه‌نمایش IPS از مهم‌ترین مزایای این مدل هستند. با اینکه پردازنده این مدل Core i۵ است اما در کارهای روزانه وجود حافظه SSD آن هم از نوع PCIe سرعت بالاتری را نسبت به مدل‌های دیگر برایتان فراهم خواهد کرد. این مدل را می‌توان یک اولترابوک هم محسوب کرد. ابعاد و وزن آن ۳۳۸ در ۲۳۴ در ۹۵/ ۱۷ – ۷/ ۱ کیلوگرم، دارای پردازنده اینتل Core i۵-۸۲۵۰U – چهار هسته‌ای – ۶/ ۱ تا ۴/ ۳ گیگاهرتزی – ۶ مگابایت کشو پردازنده گرافیکی انویدیا GeForce MX۱۵۰ – دو گیگابایتی، رم: ۸ گیگابایت DDR۳، حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD از نوع PCIe، صفحه‌نمایش: ۱۴ اینچی – IPS – وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و قیمت حدودی آن ۳میلیون و ۹۸۰ هزار تومان است.