در Galaxy S10 خبری از حسگر تشخیص عنبیه نیست

سامسونگ برای اولین‌بار، گوشی پرچمدار Galaxy S۸ و Galaxy S۸ Plus را به‌عنوان اولین اعضای سری Galaxy S با حسگر تشخیص عنبیه چشم معرفی کرد؛ در واقع این ویژگی از پرچمدار Galaxy Note ۷ به کهکشانی‌های S سامسونگ راه پیدا کرد اما از زمان به‌کارگیری، همواره نظرات مختلفی نسبت به آن وجود داشته است. برخی ادعا می‌کنند حسگر تشخیص عنبیه چشم در پرچمداران سامسونگ چندان کاربردی ندارد و سرعت آن نسبت به حسگر اثرانگشت پایین‌تر است؛ به همین جهت برخی ترجیح می‌دهند همچنان از حسگر اثرانگشت استفاده کنند. با این‌حال برخی عملکرد حسگر تشخیص عنبیه را در پرچمداران سامسونگ مناسب می‌دانند و از آن برای آنلاک‌کردن سریع‌تر دستگاه خود کمک می‌گیرند. صرف‌نظر از اینکه موافق حسگر تشخیص عنبیه چشم در پرچمداران سامسونگ باشید یا آن‌را غیرضروری بدانید،  GalaxyS۱۰ به این ویژگی مجهز نخواهد شد؛ نشریه تایوانی دیجی‌تایمز در یک گزارش جدید مدعی شده است که سامسونگ هیچ سفارش قابل‌توجهی را برای ماژول‌های حسگر تشخیص عنبیه به تأمین‌کنندگان نداده و این موضوع می‌تواند به دلیل تصمیم کره‌ای‌ها برای حذف حسگر تشخیص عنبیه از پرچمداران آینده خود باشد. البته Galaxy Note ۹ که تا چند هفته دیگر معرفی خواهد شد، از حسگر تشخیص عنبیه چشم بهره خواهد برد.

گفته می‌شود سامسونگ به دنبال ارائه پرچمداران سری Galaxy S۱۰ با حسگر اثرانگشت جدیدی است که درون نمایشگر جای می‌گیرد؛ به عبارت بهتر در جانشین Galaxy S۹ و Galaxy S۹ Plus، حسگر اثرانگشت با صفحه‌نمایش ادغام خواهد شد. کره‌ای‌ها به دنبال سنسور اثرانگشت درون نمایشگر از نوع اولتراسونیک هستند که سرعت بالا و دقت بیشتری نسبت به نمونه‌های دیگر خود دارد. جای‌گیری حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش به یک ترند در آینده‌ای نزدیک تبدیل خواهد شد و تاکنون پرچمداران مختلفی مجهز به این فناوری عرضه شده‌اند؛ Vivo NEX، شیائومی Mi ۸ Explorer Edition و هوآوی میت RS پورش دیزاین از جمله گوشی‌هایی هستند که با سنسور اثرانگشت درون نمایشگر روانه بازار شده‌اند.

البته گفته می‌شود تمامی مدل‌ها از سری Galaxy S۱۰ به این فناوری مجهز نخواهند بود؛ تنها دو مدل بزرگ‌تر از حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش استفاده خواهند کرد و مدل ارزان‌قیمت نیز فاقد چنین ویژگی است. همان‌طور که در شایعات گذشته خواندید، سامسونگ برای عرضه سه مدل از سری Galaxy S۱۰ برنامه‌ریزی کرده است؛ دو مدل رده‌بالا نمایشگر ۱/ ۶اینچی و ۴/ ۶اینچی از نوع Super AMOLED خواهند داشت و ارزان‌قیمت‌ترین مدل به صفحه‌نمایش ۸/ ۵اینچی مجهز شده است.  سامسونگ احتمالا نزدیک به ۴۰ میلیون واحد از گوشی‌های پرچمدار GalaxyS۱۰ را به بازار عرضه خواهد کرد؛ امسال کره‌ای‌ها نتوانسته‌اند به اهداف دلخواه خود برای فروش گلکسی اس۹ و گلکسی اس۹‌پلاس دست پیدا کنند و سامسونگ به Galaxy Note ۹ به‌عنوان یک گزینه مناسب برای افزایش فروش گوشی‌های هوشمند خود در سال ۲۰۱۸ نگاه می‌کند. منابع مطلع همچنین مدعی شده‌اند که Galaxy Note ۱۰ و گران‌قیمت‌ترین گوشی که در آینده از سری Galaxy A عرضه خواهد شد، به سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش مجهز خواهد بود؛ به همین جهت، بعید است که عرضه Galaxy Note ۱۰ لغو شده باشد. البته کاملا مطمئن نیستیم که جانشین Galaxy S۹ و Galaxy S۹ Plus چه نامیده خواهد شد و آیا کره‌ای‌ها GalaxyS۱۰ را به‌عنوان جانشین پرچمدار نیمه اول سال ۲۰۱۸ خود ارائه می‌دهند یا پرچمدار جدید سامسونگ نام دیگری دارد.