فناوری‌های دیجیتال برای افراد مسن و سالمندی سالم

هالین ژائو در این پیام عنوان کرده است: دسترسی برابر به فناوری‌های دیجیتالی، تنها یک مسوولیت اخلاقی نیست، بلکه برای رفاه و پایداری جهانی ضروری است. اتحادیه بین‌المللی ارتباطات(ITU) به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی(WTISD) از سال ۱۹۶۹ هر ساله روز ۱۷ مه ‌را برای بزرگداشت تاسیس ITU  و امضای نخستین کنوانسیون بین‌المللی تلگراف در سال ۱۸۶۵ جشن گرفته است.

بالا رفتن سن جمعیت جهان، روند جمعیتی تعیین‌کننده قرن ۲۱ خواهد بود، در عین حال جوامع ما به دنبال فرصت‌های حاصل از این روند هستند. مخابرات و فناوری‌های نوین ارتباطی در تحقق روند سالم سالمندی نقش بسزایی دارند و می‌توانند در کمک به مردم برای ساختن شهرهای هوشمند، مبارزه با تبعیض‌های مبتنی بر افزایش سن در محیط کار، حصول اطمینان از شمول مالی افراد سالمند و حمایت از میلیون‌ها مراقبت‌کننده در سرتاسر جهان نیز موثر باشند.

روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی این امکان را برای کشورهای عضو  ITU، شرکا  و سایر ذی‌نفعان فراهم می‌کند که آگاهی خود را در خصوص نقش مهم مخابرات و فناوری‌های نوین ارتباطی در حمایت از مردم برای سالم، متصل و مستقل ماندن هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ احساسی و مالی بالا ببرند و زندگی سالمی را با افزایش سن تجربه کنند. همچنین یادآور نقش حیاتی مخابرات و فناوری‌های ارتباطی برای پایداری سیستم‌های اقتصادی و بهداشتی است.

اتحادیه بین‌المللی ارتباطات در راستای شعار سال ۲۰۲۲ روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی مبنی بر «فناوری‌های دیجیتالی برای افراد سالمند و سالمندی سالم»، از کشورهای عضو دعوت می‌کند تا با ارائه طرح‌های ابتکاری ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی خود در تسریع فناوری‌های دیجیتالی برای سالمندان و سالمندی سالم مشارکت داشته باشند.