گوگل در یک پست وبلاگ اعلام کرد در ماه‌های آینده، به‌روزرسانی‌هایی انجام خواهد داد و کنترل و شفافیت بیشتری درباره اطلاعات موقعیت مکانی فراهم می‌کند. این تغییرات شامل راحت‌تر شدن حذف اطلاعات موقعیت مکانی هستند. کاربران جدید کنترل‌های حذف خودکار خواهند داشت که به آنها اجازه می‌دهد به گوگل دستور دهند اطلاعات خاصی را وقتی به مدت مشخصی رسید، حذف کند. دادستان‌های کل ایالت‌های آمریکا سال ۲۰۱۸ پس از گزارشی مبنی بر اینکه گوگل حتی وقتی کامل اطلاعات مکانی را غیرفعال می‌کنند، همچنان به ردیابی آنها ادامه می‌دهد، تحقیقاتی را گشودند. نتیجه این تحقیقات نشان داد گوگل مصرف‌کنندگان را درباره شیوه‌های ردیابی مکان از اواخر سال ۲۰۱۴ گمراه کرده که این اقدام، نقض قوانین ایالتی حمایت از مصرف‌کننده بوده است.

آریزونا پرونده مشابهی علیه گوگل گشود که با پرداخت ۸۵ میلیون دلار در اکتبر سال ۲۰۲۲ توسط این شرکت، فیصله پیدا کرد. ایالت‌های تگزاس، ایندیانا، واشنگتن و منطقه کلمبیا در ژانویه از گوگل بر سر شیوه‌های فریبکارانه ردیابی مکان که حریم خصوصی کاربران را نقض می‌کند، شکایت کردند.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل در نیمه اول امسال، ۱۱۱ میلیارد دلار درآمد از تبلیغات داشته که بیش از سایر فروشندگان تبلیغات آنلاین بوده است. موقعیت مکانی کاربر به تبلیغات‌کنندگان کمک می‌کند تبلیغات هدفمندتر را به کاربران نمایش داده و توجه او را جلب کنند.