جابه‌‌‌جایی ۱۹ میلیون بسته در یک سال

تعداد مشتریانی که با تیپاکس بسته ارسال کرده‌‌‌اند با رشد ۳۴ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ به ۲ میلیون و ۴۷‌هزار و ۸۵۸ نفر رسیده و تعداد مشتریانی که از تیپاکس بسته دریافت کرده‌‌‌اند نیز با ۵۱‌درصد رشد به عدد ۶ میلیون و ۸۶۸‌هزار و ۸۵۳ نفر رسیده است. در این گزارش به مشتریان قراردادی تیپاکس هم اشاره و گفته شده است که این مشتریان سازمان یا کسب‌وکارهایی هستند که به خاطر حجم بالای ارسال بسته‌‌‌های خود و برخورداری از شرایط ویژه، نسبت به عقد قرارداد اقدام می‌کنند. مشتریان قراردادی تیپاکس نیز طبق این گزارش از رقم‌ هزار و ۸۳۵ مشتری در سال ۱۳۹۹ با ۳۰۰‌درصد رشد در سال ۱۴۰۰ به ۵‌هزار و ۵۰۴ مشتری رسیده است.

تیپاکس همچنین اعلام کرده است که از هر‌هزار بسته ارسالی در سال ۱۳۹۹، ۹ مورد با ثبت شکایت همراه بوده‌‌‌اند که این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۶ مورد کاهش یافته است. تیپاکس در بخش دیگری از این گزارش به توسعه نمایندگان خود اشاره کرده است. طبق این گزارش این شرکت در ۳۱ استان و شهرهایی با جمعیت ۳‌هزار نفری نیز حضور دارد. گسترده‌‌‌ترین پوشش تیپاکس در استان‌‌‌های اصفهان، فارس و گیلان بوده و کم‌‌‌جمعیت‌‌‌ترین شهری که تیپاکس در آن نمایندگی افتتاح کرده نیز شهرهای علا و مرودشت، لیسار و بنجار بوده است. تیپاکس می‌‌‌گوید در سال ۱۴۰۰، نمایندگی بازار پاچنار بیشترین ارسال بسته را در بین نمایندگی‌های این شرکت داشته است. بر اساس اعلام تیپاکس کل ناوگان لجستیک این شرکت برابر ۳‌هزار و ۲۱۸ است که از این میان ‌هزار و ۱۵۲ ناوگان بین‌‌‌شهری و ۲‌هزار و ۶۶ ناوگان درون‌شهری است.

تیپاکس ادعا می‌کند که سعی کرده است با کمک تکنولوژی‌‌‌های روز صنعت لجستیک، نوآوری‌‌‌های لازم را در شرکت خود اجرا کند. این شرکت در توضیح عملکرد سامانه مای تیپاکس خود که در واقع اپلیکیشن این شرکت است گفته که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۶۴‌هزار نصب داشته که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۵۰ درصدی داشته است. مای‌‌‌تیپاکس در سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را در استان تهران آغاز کرد و تا پایان این سال ۲۰ استان دیگر نیز به دایره خدمات‌‌‌رسانی آن اضافه شدند.