تبلتی امن برای کودکان

دنیای‌اقتصاد- این روزها بازار انواع تبلت و دستگاه‌های دیجیتال قابل حمل ویژه کودکان حسابی داغ شده است تا جایی که شرکت‌های تولیدکننده مختلفی وارد این بازار شده‌اند. شرکتی به نام Ematic هم به‌تازگی تبلتی را با نام FunTab برای کودکان به بازار عرضه کرده است. این تبلت طراحی ویژه و جالبی دارد که استفاده کاربران کوچک از آن را بسیار راحت می‌کند. دو دستگیره کوچک پاک کنی مانند در دو طرف این تبلت باعث می‌شود تا کاربران کوچک با امنیت بیشتری آن را در دست بگیرند. این تبلت مجهز به یک مرورگر از پیش نصب شده به نام Zoodles Kid Modeاست که امکان مرور صفحات وب به صورت امن و مطمئن را برای کاربرانش فراهم می‌آورد.

این دستگاه مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید نسخه چهار بوده و از یک پردازنده ۲/۱ گیگاهرتزی بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی این تبلت هم با سرعت ۴۰۰ مگاهرتز کار می‌کند. نمایشگر ۷ اینچی تمام لمسی این تبلت تصاویر را با وضوح مناسب ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. ظرفیت رم این دستگاه ۵۱۲ مگابایت است و از یک اسلات کارت حافظه برای ارتقای حافظه بهره می‌برد که با کارت‌های microSD سازگاری دارد. این تبلت مجهز به حسگر ژیروسکوپ برای چرخش خودکار تصاویر بوده و علاوه بر وب کم، یک دوربین هم در پشت بدنه خودش دارد.

باتری این تبلت در هر بار شارژ کامل امکان کار مداوم تا ۵ ساعت را برای کاربرانش فراهم می‌آورد. شرکت Ematic اعلام کرده است که این تبلت جدیدش را به‌تازگی و با قیمت ۱۲۰ دلار به بازار عرضه کرده است و به فروش عمومی می‌رساند.