خرید جدید گوگل برای توسعه خدمات فروش آنلاین

دنیای اقتصاد- شرکت گوگل در راستای توسعه خدمات فروش آنلاین خودش به تازگی یک شرکت کوچک را خریده است. یک استارت‌آپ کانادایی به نام BufferBox هرید جدید گوگل است. این شرکت که ۲ سال پیش تاسیس و راه‌اندازی شده است، در زمینه سرویس جعبه‌های پستی قفل شدنی فعالیت می‌کند. این سرویس این امکان را به خریداران آنلاین می‌دهد تا به جای تحویل کالا در جلوی خانه یا محل کار، محصول خریداری شده را از اماکن عمومی مانند دانشگاه‌ها یا مراکز خاص دریافت کنند.

قفسه قفل‌دار یا Locker در واقع مکانی است که جعبه‌های پستی قفل‌دار در آن قرار می‌گیرند تا خریداران آنلاین بتوانند، کالای خریداری شده خودشان را در هر زمانی که بخواهند و از طریق این قفسه‌ها دریافت کنند. این قفسه‌ها معمولا در اماکن عمومی قرار می‌گیرند تا کاربر به راحتی به آنها دسترسی داشته باشد.

شرکت آمازون هم قبل از این در مکان‌های مختلفی این قفسه‌ها را قرار داده است و کاربران این فروشگاه بزرگ اینترنتی می‌توانند در صورت تمایل یکی از این مکان‌ها را برای دریافت کالا انتخاب کنند.

بر اساس شایعات، گویا گوگل برای خرید این شرکت کوچک ۱۷ میلیون دلار هزینه خواهد کرد. البته هنوز هیچ کدام از این دو شرکت این مبلغ را تایید نکرده‌اند. گوگل با این کار تصمیم دارد سیستم تجارت آنلاین خودش را گسترش داده و سرویس‌های بیشتری را به خریداران ارائه کند.