در این رویداد که در تقویم رسمی نمایشگاه جیتکس قرار گرفته است و به اطلاع کلیه شرکت‌کنندگان می‌رسد، فعالان اقتصادی، فناوران و استارت‌آپ‌های ایرانی، ضمن عرضه تازه‌ترین دستاوردها و ظرفیت‌های خود برای بازدیدکنندگان و مدعوین خارجی، فرصت برگزاری جلسات B۲B، همتایابی، ارتباط‌‌ گیری و آشنایی با ظرفیت‌های مشارکت‌کنندگان خارجی در نمایشگاه جیتکس گلوبال۲۰۲۳ را خواهند داشت.

میثم عابدی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین سلاح‌ورزی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و حسین اسلامی رئیس هیات‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران از جمله ‌میهمانان ویژه این رویداد خواهند بود. رویداد روزفناوری ایران، با هدف معرفی ظرفیت‌های فناوری و نوآوری ایران در حوزه‌های مختلف به‌ویژه فناوری اطلاعات، بهره‌وری و محیط‌زیست، انرژی‌های تجدیدپذیر، هوش مصنوعی، بیگ‌دیتا، خودروهای هوشمند و خودران، شهر هوشمند، فین‌تک، فناوری‌های درمان و سلامت، فناوری‌های آموزشی و دیگر حوزه‌های فناوری‌های نو در ابعاد جهانی برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در این رویداد این فرصت را خواهند داشت که با قراردادن نام، حوزه فعالیت و محصولات خود در دایرکتوری دیجیتال روز فناوری ایران، خدمات و محصولات خود را به طیف وسیعی از مخاطبان، غرفه‌داران نمایشگاه جیتکس گلوبال، پاویون‌های اختصاصی کشورهای خارجی در جیتکس، سفارتخانه‌های خارجی در امارات متحده عربی، اتاق‌های بازرگانی امارات و دیگر کشورهای جهان و بسیاری دیگر از فعالان اقتصادی و تجاری معرفی کنند.

رویداد روزفناوری ایران در جیتکس گلوبال۲۰۲۳، روز ۲۶ مهرماه در سومین روز از نمایشگاه جیتکس در محل برگزاری این نمایشگاه، سالن ابوظبیB مرکز تجارت جهانی دبی، برگزار خواهد شد و علاقه‌مندانی که در این رویداد ثبت‌نام کرده ‌باشند، می‌توانند در آن شرکت کنند.