ارتش آمریکا از برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری درخواست کرده تا نرم‌افزارهایی ویژه نظامیان ارتش طراحی کنند تا روی گوشی‌های هوشمند نصب شده و دستگاه‌های تلفن همراه را به اسلحه جدیدی برای جنگ‌های مدرن تبدیل کنند. فناوری‌های موبایلی همچون GPS کاربردهای به نظر ساده‌ای دارند، اما همان ویژگی‌هایی که اجازه می‌دهد افراد موقعیت خود را با دوستانشان بررسی کنند یا نزدیک ترین ایستگاه پمپ بنزین را پیدا کنند، می‌تواند برای ارتباط میان واحدهای جنگی سربازان مورد استفاده قرار گیرد یا نقاط بحرانی را روی نقشه نشان دهد. به این ترتیب ارتش به دنبال یافتن راه‌های جدید برای حمله به دشمن با استفاده از نرم‌افزارهای ارتشی است.

از این رو ارتش آمریکا سخت در حال کار روی نرم‌افزارهای اصلی از قبیل نقشه است تا برای حملات جنگی به فناوری‌های دقیق‌تری دسترسی داشته باشد. هم‌اکنون واحدهای رزمی از نرم‌افزارهای سنتی برای تاخت و تاز در مانورها و تمرین‌ها استفاده می‌کنند.

حتی نرم‌افزاری بر اساس نسخه جنگ افزار جهانی مجازی Google Earth که تصاویر زنده از دوربین‌هایی که از فضا عکس گرفته‌اند در دست دارند.

ارتش آمریکا به دنبال نرم‌افزارهایی برای گوشی‌های هوشمند است که ابزاری قدرتمند و قابل حمل به آنها ارائه دهد تا در زمانی که از یورش دشمن مطلع شدند به افراد دیگر اطلاع دهند. سال گذشته آژانس‌های دفاعی نرم‌افزاری برای آی‌فون و گوشی‌های مبتنی بر آندروید ارائه کردند.