برخی از موبایل‌های قاچاق از طریق شبکه تلفن همراه سرویس دریافت می‌کنند

علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود گفت: جلسه کمیسیون با حضور نماینده ویژه رئیس‌جمهور و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان سازمان برنامه‌وبودجه کشور و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت با موضوع مشکلات اجرای طرح رجیستری تلفن همراه برگزار شد.

وی ادامه داد: در ابتدای جلسه گزارشی از مشکلات اجرای طرح رجیستری توسط کارشناسان کمیسیون و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارائه شد که متاسفانه وجود این معضلات سبب شده با وجود اهداف طرح رجیستری، برخی از تلفن‌های همراه قاچاق بتوانند از طریق شبکه تلفن همراه کشور سرویس دریافت کنند؛ طرح رجیستری یکی از موفق‌ترین طرح‌های کشور در مبارزه با قاچاق است که توانسته توجیه قاچاق را در مورد تلفن همراه به نزدیک صفر برساند؛ اما به دلیل برخی از کوتاهی‌ها در معرض خطر جدی قرار گرفته است.

 خضریان اضافه کرد: در ادامه وزارت ارتباطات نیز گزارشی در خصوص اقدامات خود در این حوزه ارائه کرد که متاسفانه حاکی از ضعف جدی وزارت ارتباطات در اجرای صحیح این طرح است. سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی بیان کرد: مقرر شد با توجه به اینکه هنوز اقدامات لازم برای حل این مشکلات توسط وزارت ارتباطات انجام نشده است، موضوع با محوریت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیگیری شده و جلسات کارشناسی برگزار شود. همچنین گزارش انجام اقدامات ترک فعل‌ها توسط ستاد تا حداکثر یک ماه دیگر به کمیسیون اصل نود ارسال شود.