سهام اپل ۷درصد از وزن بازار اس‌اندپی ۵۰۰ را به دوش می‌کشد. شاخص اس‌اندپی ۵۰۰، روز سه‌شنبه ۰.۵۶درصد نزول کرد. اپل که ارزشمندترین شرکت جهان است، در سال۲۰۲۳، حدود ۵۰درصد رشد ارزش سهام را تجربه کرده و در اواسط دسامبر، به بالاترین رکورد سال دست یافته بود. اپل از اوایل سال۲۰۲۳، با کندی تقاضا برای محصولات این شرکت، از آی‌فون گرفته تا رایانه مک، دست و پنجه نرم می‌کند و عملکردش در چین هم پس از احیای برند هوآوی، نگران‌کننده شده است. تیم لونگ، تحلیلگر بارکلیز در یادداشتی برای مشتریان این شرکت، با اشاره به ضعف بازار چین و تقاضای کمتر در بازارهای توسعه‌یافته نوشت: آی‌فون۱۵، کم‌فروغ بود و بر این باوریم که آی‌فون۱۶ هم همین‌طور خواهد بود.

طبق آمار شرکت LSEG، لونگ برای درستی توصیه‌هایش درباره اپل، چهار ستاره از پنج ستاره را کسب کرده است. بارکلیز همچنین هشدار داد ریسک‌ها برای کسب‌وکار خدمات اپل که در کشورهایی شامل آمریکا بر سر شیوه‌های اداره فروشگاه برنامه خود زیر ذره‌بین رفته، افزایش پیدا کرده است. کسب‌وکار خدمات اپل در سال‌های اخیر، اغلب رشد بیشتری از بخش سخت‌افزارهای اپل داشت و اکنون حدود یک‌چهارم از کل درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد.

ارزش سهام اپل روز سه‌شنبه، بیش از ۱۰۰میلیارد دلار ریزش کرد و سهام این شرکت در ۱۸۵دلار و ۶۴سنت بسته شد. بارکلیز، رتبه سهام اپل را از «خنثی»، به «کم‌وزن» تنزل داد و هدف قیمتی ۱۲ماهه خود را یک دلار کاهش داد و به ۱۶۰دلار رساند. آخرین‌بار رتبه سهام اپل در ژوئیه سال۲۰۲۲ تنزل داده شده بود. بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران به‌طور متوسط با میانگین قیمت ۲۰۰دلار، به سازنده آی‌فون رتبه «خرید» داده‌اند. سهام این شرکت حدود ۲۸.۷برابر برآورد سود ۱۲ماهه آینده خود معامله می‌شود که بسیار بالاتر از ۱۹.۸شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ است.