مدیرعامل و اعضای هیات مدیره تامین تلکام برکنار شدند

روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی اعلام کرد: مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت تامین تلکام به دلیل ضعف در راه‌اندازی پروژه اپراتور سوم تغییر می‌کنند. به گزارش موبنا در اطلاعیه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی آمده است، در پی اتمام زمان اجرای پروژه اپراتور سوم و با توجه به اینکه قرار بود از تاریخ اول خردادماه سال ۱۳۹۰ فروش سیم‌کارت این پروژه آغاز شود و شرکت تامین تلکام موفق به انجام این کار نشد، لذا شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) قصد تغییر هیات مدیره و مدیرعامل شرکت تامین تلکام را دارد.شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در ادامه این اطلاعیه تاکید کرد: این موضوع داخلی بوده و مرتبط با ضعف مدیرعامل در راه‌اندازی پروژه اپراتور سوم است و هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی ندارد.

اپراتور سوم باید روند واگذاری‌های خود را تسریع کند

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه رگولاتوری تذکرات لازم را به اپراتور سوم داده است، اعلام کرد: این اپراتور باید روند واگذاری خود را تسریع کند.

محمد کرم‌پور در گفت‌وگو با موبنا با بیان اینکه این سازمان نظارت کامل بر عملکرد اپراتور سوم دارد، اعلام کرد: این اپراتور واگذاری خود را به صورت محدود از اول خرداد ماه آغاز کرده است.وی ادامه داد: بخش حقوقی و نظارت رگولاتوری فعالیت این اپراتور را کنترل می‌کنند، اپراتور سوم فرصتی برای عرضه سیم‌کارت خود در بازار ندارد و باید روند واگذاری‌های خود را تسریع بخشد.وی اعلام کرد: چنانچه این اپراتور برخلاف پروانه خود عمل کند، سازمان تنظیم مقررات بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.

زمان لازم‌الاجرا شدن پروانه اپراتور سوم که قرار است برای نخستین بار تکنولوژی نسل سوم موبایل را در کشور ارائه کند، ۳۱ مردادماه سال ۸۹ بوده و این اپراتور در آن زمان گواهی عدم تداخل مضر فرکانس را از رگولاتوری دریافت و مبلغ حق‌الامتیاز اولیه را پرداخت کرده است.

براین اساس اپراتور تامین تلکام که موفق به دریافت پروانه فعالیت برای واگذاری سیم‌کارت‌های نسل سوم در کشور شده است، بعد از تاریخ لازم‌الاجرا شدن پروانه ۹ ماه فرصت داشت که بهره‌برداری تجاری از این شبکه را آغاز کند و در غیر این صورت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طبق پروانه باید با این اپراتور برخورد کند. با وجودی که طبق پروانه اپراتور سوم باید سیم‌کارت‌های خود را حداکثر تا اول خردادماه عرضه می‌کرد و نیز با وجودی که رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اول خردادماه در جمع خبرنگاران از آغاز واگذاری این سیم‌کارت‌ها به صورت تجاری در تهران خبر داده بود، اما تاکنون سیم‌کارتی از سوی این اپراتور در بازار عرضه نشده است.