مرکز داده 130 میلیون دلاری جنرال موتورز

شرکت خودروسازی جنرال موتورز از برنامه جدید خود برای راه‌اندازی مرکز داده جدیدی خبر داده است که می‌تواند سرعت فعالیت‌های رایانه‌ای این شرکت را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد و در کاهش هزینه‌های سازمانی بسیار موثر باشد.

به گزارش همکاران سیستم، این شرکت که پس از اعلام ورشکستگی در سال ۲۰۰۹ هم‌اکنون شرایط بهتری را تجربه می‌کند، اعلام کرده است که برای راه‌اندازی این مرکز داده قصد دارد سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیون دلاری انجام دهد. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده راه‌اندازی این پایگاه داده در سال ۲۰۱۵ به اتمام می‌رسد.

قرار است این مرکز داده عظیم و کارآمد در ساختمان مرکز فنی شرکت جنرال موتورز در منطقه دیترویت راه‌اندازی شود. به گفته شرکت مذکور این پروژه همراه با ۲۵ کارشناس و متخصص فناوری دنبال می‌شود.

مدیران شرکت جنرال موتورز توضیح دادند که مرکز داده جدید آنها باعث خواهد شد تا خودروهای تولید شده در این شرکت با کیفیت بالاتر و قابلیت‌های بیشتری در بازار رقابت محلی و بین‌المللی حاضر شوند. شرکت جنرال موتورز طی چند سال گذشته تاکید فراوانی بر استفاده از نسل جدید فناوری‌های دیجیتالی در خودروهای جدید خود داشته و بر اساس آن موفق به تولید نسل جدید سیستم‌های هوشمند کنترل خودرو از جمله On Star شده است.

«تِری کلاین»، مدیر فناوری شرکت جنرال موتورز در این باره گفت: «این پایگاه داده جدید و دیگر پایگاه‌های داده شرکت جنرال موتورز در سراسر جهان به این مرکز کمک می‌کنند تا در فرآیند طراحی و تولید خودرو موفق‌تر عمل کند و بتواند بهترین اتومبیل‌های جهان را در اختیار مردم بگذارد».