آمار: S&P
بازار دیجیتال- یک کاربر عادی که مهمترین استفاده‌اش از اسپیکر در محدوده شنیدن موسیقی و تماشای یک فیلم یا لذت بردن از صدای یک بازی است، نیازی به یک اسپیکر حرفه‌ای با شفافیت و قدرت بالا ندارد.

به همین دلیل اغلب اسپیکرهای رایانه‌های شخصی از امکانات مشابهی برخوردارند و غالبا دو بلندگو به همراه یک ساب ووفر تمام تقاضایی است که یک کاربر خانگی از سیستم صوتی رایانه اش دارد.
با توجه به این مطلب و نوع این تقاضا، دیدگاه و شناخت فروشنده درباره برند و کیفیت محصول، تبدیل به یک فاکتور مهم در این بازار می‌شود؛ البته تشخیص تفاوت کیفیت اسپیکرهای غیرحرفه‌ای از یکدیگر که دارای قدرت پخش یکسانی می‌باشند کار دشواری است؛ چراکه می‌توان گفت همگی تقریبا در سطح یکسانی از کیفیت قرار دارند، اما به هر حال اعتبار برندهای موجود و خدمات پس از فروش شرکت‌های توزیع کننده نیز می‌تواند در انتخاب تاثیرگذار باشد.


با این وجود و با توجه به نقش فروشنده، میزان سود، کیفیت محصول، خدمات پس از فروش و نوع رابطه فروشگاه با شرکت تولید یا توزیع‌کننده از مهمترین عواملی است که می‌تواند تاثیر مستقیمی بر دیدگاه فروشنده و غیرمستقیم بر تقاضای خریدار داشته باشد.
به گفته فعالان بازار در حال حاضر اسپیکر‌های فراسو، میکرولب، جی بی ال و... در بازار فروش بالایی دارند. ضمن اینکه نمونه‌های بدون مارک فانتزی هم سهمی نه‌چندان اندک از بازار اسپیکر را به خود اختصاص داده‌اند.
محمد مولوی، یکی از فعالان بازار، با بیان این مطلب که اسپیکرهای فانتزی بدون مارک اکثرا مورد استقبال کاربران نوجوان قرار می‌گیرد، گفت: نمونه‌های فانتزی متقاضیان خاص خود را دارند و اکثر کاربران کامپیوتر و متقاضیان خرید اسپیکر به دنبال اسپیکرهایی با میانگین قیمت ۲۰ تا ۳۵ یا ۴۰ هزار تومان هستند که فراسو، ادی فایرو میکرولب انتخاب‌های بی‌شماری برای این کاربران دارد. همچنین براساس نظر سنجی سایت SANDP در هفته دوم خردادماه ۹۰، برند فراسو سهم محبوبیت بزرگی در زمینه اسپیکر، ماوس، وب کم و تجهیزات کامپیوتری دارد.
بر اساس این گزارش، فراسو که با اتکا به شبکه فروش گسترده‌ای که به مدد نمایندگان فروشش در بازارهای کیبورد و ماوس تشکیل داده، چند سالی است در این بازار نیز به طور جدی وارد شده و با توجه به کیفیت محصولات و نحوه ارائه خدمات پس از فروش به سرعت خودش را در جمع مدعیان این بازار قرار داده است به طوری که مدت‌ها است رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.این گزارش حاکی از این است که فراسو توانسته است افت ناچیز سهم درخواست در آبان 89 را جبران کند و با اختصاص 15 درصد از سهم آرا مقام نخست این نظر سنجی را به خود اختصاص دهد.
Edifier که یکی از برند‌های شناخته شده در بازار اسپیکر است هم توانسته است تا حدی محبوبیت خود را حفظ کند و ۱۱/۶ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد و در جایگاه دوم شاخص انجام گرفته اسپیکر قرار بگیرد. برند MICROLAB با گارانتی PROBIT که با کاهش سهم درخواست روبه‌رو شده است و با تفاوت ۳ درصد نسبت به MICROLAB با گارانتی غیر PROBIT در جایگاه سوم قرار گرفته است. Genius که قدیمی‌ترین برند بازار اسپیکر می‌باشد با ورود برندهای جدید روند رو به افت داشته است و درخواست محبوبیت این برند با روند رو به نزول روبه‌رو بوده است و در این نظرسنجی صورت گرفته در جایگاه سوم قرارگرفته است.