تبلت‌های ارزان وارد شدند

یک شرکت فرانسوی تولیدکننده رایانه‌های قابل حمل، اولین مدل‌های تبلت‌های ارزان بر پایه سیستم‌عامل آندروید را از قیمت ۹۹ دلار تا ۳۴۹ دلار عرضه کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، جنون تبلت‌ها یا لوح- رایانه‌ها از سال ۲۰۰۹ و با عرضه اولین مدل از «آی- پد» اپل در بازار جهانی شکل گرفت.

همانطور که ورود «آی- فون» در سال ۲۰۰۷ توانست انقلابی در عرصه تلفن‌های همراه هوشمند ایجاد کند، «آی- پد» نیز در بین تولیدکنندگان رایانه‌ها موجی از مفهوم جدید «تبلت» را به جریان انداخت.تاکنون تمام تبلت‌هایی که به بازار جدید «رسانه تبلت»

راه یافته‌اند، بالای ۶۰۰ دلار قیمت داشته‌اند. این درحالی است که اکنون شرکت فرانسوی «آرشو» اولین مدل‌های لوح- رایانه‌های ارزان را به این بازار معرفی کرد که قیمت آنها از ۹۹ دلار تا ۳۴۹ دلار است.

Archos ۸۰ G۹ با قیمت ۲۷۹ دلار«آرشو ۸۰ جی. ۹» یک تبلت ۸ اینچی با وضوح تصویر هزار و ۲۴ در ۷۶۸ پیکسل و به قیمت ۲۷۹ دلار است. سیستم‌عامل این محصول «آندروید هانی کامب ۱/۳» است.اندازه این تبلت ۶/۲۲ در ۵/۱۵ در ۱/۱ سانتیمتر و وزن آن ۴۶۵ گرم است.براساس گزارش وب نیوز، پردازشگر این محصول، یک تراشه ۵/۱ گیگاهرتزی «ARM دو هسته‌ای کورتکس A۹ OMAP۴» است.

«آرشو ۸۰» یک حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی دارد.

اتصالات این دستگاه از طریق پورت استاندارد «یو. اس. بی»، خروجی HDMI، وای- فای b/g/n و بلوتوث ۱/۲ است.«آرشو ۸۰» دارای «جی. پی. اس» یکپارچه، قطب نما و حمایت «فلش» است. شارژ باتری این محصول ۳۶ ساعت برای پخش موسیقی، ۷ ساعت برای پخش فیلم و ۱۰ ساعت برای جست‌وجو در اینترنت به طول می‌انجامد.

تبلت جدید این شرکت فرانسوی از اواخر سپتامبر وارد بازار جهانی می‌شود. Archos ۱۰۱ G۹ در دو قیمت ۲۴۹ و ۳۴۹ دلار به بازار عرضه شده است.

«آرشو ۱۰۱ جی ۹» یک تبلت ۱۰ اینچی در ابعاد ۶/۲۷ در ۷/۱۶ در ۲/۱ سانتیمتر با وزن‌های ۶۴۹ و ۷۵۵ گرم در دو نسخه شامل نسخه استاندارد ۱۶ گیگابایتی قابل افزایش با کارت «میکرو اس. دی» و نسخه با دیسک سخت ۲۵۰ گیگابایتی به قیمت ۲۴۹ و ۳۴۹ دلار است.

قطر نسخه ۲۵۰ گیگابایتی تنها ۷ میلیمتر از نسخه استاندارد بیشتر است.

این محصول نیز از یک تراشه ۵/۱ گیگاهرتزی «ARM دو هسته‌ای کورتکس A۹ OMAP۴» و سیستم‌عامل «آندروید هانی کامب ۳/۱» استفاده می‌کند.

به نوشته نانوپرس، اتصالات «آرشو ۱۰۱» نیز همانند «آرشو ۸۰» شامل پورت استاندارد «یو. اس. بی»، خروجی HDMI، وای- فای b/g/n و بلوتوث ۱/۲ می‌شود.

ویژگی‌هایی چون زمان عملکرد باتری، «جی. پی. اس» و قطب نمای یکپارچه و زمان راهیابی به بازار نیز در این محصول همانند «آرشو ۸۰» است.