بازار دیجیتال- انتخابات هیات مدیره اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران، روز سه‌شنبه هفتم تیر ماه ، از ساعت ۹/۳۰ تا ۱۵/۳۰ با احتساب یک ساعت وقت اضافه، با ممنوعیت حضور اعضای سابق اتحادیه و کاندیداها و... در محل ساختمان شماره ۲ مجمع توزیعی و خدماتی برگزار شد. تا پیش از اعلام نتایج انتخابات، پیش‌بینی فعالان و کاندیداهای صنف رایانه این بود که این انتخابات بنا به دلایلی به دور دوم کشیده می‌شود و دلیل این موضوع هم اطلاع‌رسانی ضعیف برای این انتخابات و در نظر گرفتن زمان اندک برای برگزاری این انتخابات است. این درحالی است که شهرام شیرمست، رییس سابق اتحادیه فناوران رایانه یک ساعت مانده به پایان زمان رای‌گیری به خبرنگار دنیای‌اقتصاد گفت:‌ تا ساعت دو بعد از ظهر حدود ۵۰۰ نفر رای خود را اعلام کرده‌اند و اگر به همین منوال پیش رود، تکلیف انتخابات در دور اول مشخص می‌شود. به گفته وی، اگر یک سوم از تعداد کل آرا (۱۷۰۰ حق رای) در دور اول اخذ شود، انتخابات به دور دوم کشیده نخواهد شد. ولی اگر این اتفاق نیفتد در وقت اضافه باید یک چهارم از کل تعداد آرا اخذ شود.

به گفته وی، خبرهای رسیده حاکی از این است که انتخابات در دور اول خاتمه می‌یابد. اما کاندیداها، کارشناسان و همچنین فعالان صنف، به ویژه صنف رایانه که از اطلاع‌رسانی ضعیف و زمان اندک برای برگزاری انتخابات گله‌مندند، انتقادهایی به شیوه برگزاری این انتخابات دارند. به گفته آنها، این عوامل در کنار عوامل دیگری نظیر انتشار شایعاتی از طرف اتحادیه مبنی بر رد صلاحیت ۱۴ نفر از کاندیداها و... باعث شده است اعضای صنف برای انتخاب کاندیدای مورد نظر سردرگم شوند. حیدری، عضو هیات‌مدیره پاساژ پایتخت، با اشاره به اینکه ساعت برگزاری انتخابات با توجه به بزرگ بودن استان تهران و مشکل ترافیک بسیار کم است و فعالان صنف رایانه تقاضای افزایش ساعت انتخابات را کرده‌اند، گفت: به دلیل مشکلاتی که ذکر شد، تا ساعت دو بعد از ظهر تنها ۲۵۰ نفر برای رای دادن به محل انتخابات مراجعه کردند. وی پیش‌بینی کرد این انتخابات به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرا به دور دوم بکشد.

حیدری همچنین در مورد شایعه حذف ۱۴ نفر از اعضای صنف رایانه از لیست کاندیداهای انتخاباتی گفت: ما از قبل هم اعلام کرده بودیم که تعدادی از کاندیداهای صنف رایانه به نفع اعضای ائتلاف مجمع فعالان صنف رایانه کنار خواهند رفت. به همین منظور آقایان مجتبی حیدری، محمد کریم‌زاده، حمید صبوحی، منوچهر زند، محمد سهیلی و مسعود رجب‌زاده روز گذشته انصراف خود را از شرکت در انتخابات اعلام کردند، ولی متاسفانه اتحادیه شایعه‌ای بر زبان‌ها انداخت که ۱۴ نفر از کاندیداهای صنف رایانه از لیست کاندیداها حذف شده اند.

حاشیه‌های انتخاباتی

به غیر از Down شدن سایت اتحادیه که روز قبل از برگزاری انتخابات رخ داد، درگیری تبلیغاتی بین کاندیداهای انتخاباتی پاساژهای کامپیوتر، به ویژه پاساژ رضا و پایتخت از حاشیه های داغ انتخاباتی بود. به گفته برخی از فعالان بازار رضا، طی روز گذشته هیات‌مدیره پاساژ پایتخت، تراکت و بیلبوردهای تبلیغاتی کاندیداهای پاساژ رضا را از در و دیوار پاساژ پایتخت جمع‌آوری کرده و این درحالی است که توافق صورت گرفته چیز دیگری بوده است. شنیده‌ها حاکی از این است که هیات‌مدیره پاساژ ایران حتی واکنش شدیدتری نسبت به تبلیغات سایر هم صنفان خود داشته است. تشکیل یک ائتلاف جدید ،آن هم یک روز قبل از برگزاری انتخابات، یکی دیگر از اتفاقاتی بود که همه را شوکه کرد. شیرمست، در این باره می‌گوید، اینجانب همراه با عبدالله نمازی‌فرد، رضا صفدری، محمودرضا کی‌قبادی، مهدی نوروزی، پیمان کاشانی و ناهید ماهرخی تصمیم گرفتیم برای انسجام و حضور چشمگیرتر در انتخابات هیات مدیره اتحادیه صنف فناوران رایانه تشکیل ائتلاف دهیم. به گفته وی، این ائتلاف به دور از هرگونه تخریب افکار عمومی فقط به دنبال کار صنفی است. به دلیل طولانی شدن فرآیند رای‌گیری و اعلام نتایج، دنیای اقتصاد نتایج این انتخابات را روز شنبه منتشر می‌کند.