عرضه ویندوز 8 مایکروسافت در آوریل 2012

همکاران سیستم- خبرگزاری ZDNet اعلام کرد نسخه جدید سیستم‌عامل این شرکت موسوم به Windows ۸ در آوریل ۲۰۱۲ برای عرضه به کارخانه‌های تولیدکننده رایانه آماده خواهد شد. «ماری جو فولی» گزارشگر خبرگزاری ZDNet در این باره به نقل از منابع آگاه توضیح داد که شرکت مایکروسافت نسخه بتای ویندوز ۸ خود را اواسط ماه سپتامبر طی کنفرانس Build Conference عرضه می‌کند. او برای این خبر چندین دلیل مطرح کرده است. به گفته او، از مدت‌ها قبل به نقل از مدیران ارشد مایکروسافت اعلام شده بود که بین ۲۴ تا ۳۶ ماه پس از ورود سیستم‌عامل Windows ۷ نسخه آتی آن روانه بازار می‌شود. بر این اساس می‌توان با اطمینان بیشتر اعلام کرد که در آوریل ۲۰۱۲ این محصول برای عرضه کارخانه‌ای آماده خواهد بود.

دلیل دومی که «ماری جو فولی» برای گفته‌های خود می‌آورد این است که مایکروسافت همواره کمی بیشتر از آنچه برای خود در نظر می‌گیرد، برای عرضه نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز زمان صرف می‌کند و در این میان با محاسبات این شرکت و در نظر گرفتن زمان بیشتر برای ورود

Windows ۸، این محصول تا پیش از تابستان ۲۰۱۲ عرضه خواهد شد. سیستم‌عامل Windows ۸ که در آن از نسخه موبایلی سیستم‌عامل مایکروسافت بسیار الگوبرداری شده است، برای رایانه‌های شخصی معمولی و رایانه‌های لوحی طراحی شده است و امکان اجرای چند فعالیت مجزا را به صورت همزمان دارد.