تعطیلات عید فطر در امارات و تاخیردر واردات کالاها به بازار داخلی

بازار دیجیتال- بازار کامپیوتر طی مدت اخیر از عوامل مختلفی چون نوسانات ارزی، رشد هزینه‌های واردات و... تاثیر پذیرفته است. این بار نیز تعطیلات عید فطر، به ویژه در عربستان باعث شده است تا بازار کامپیوتر در کشور ما تحت تاثیر قرار گیرد. به گفته فعالان بازار، تعطیلاتی که در عربستان به مناسبت عید فطر در نظر گرفته شده است، باعث می‌شود محموله‌ها با تاخیر وارد شوند و به این ترتیب موجودی کالاها تا حدودی کاهش می‌یابد. در رابطه با این موضوع با مهدی بکائی، مدیرعامل شرکت همراه پردازان «اپل ایران» گفت و گوی کوتاهی داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود با فرا رسیدن عید فطر و تعطیلات چند روزه در بازار عربستان و بازار داخلی ،بازار کامپیوتر به خواب می‌رود.نظر شما در این مورد چیست؟

بله. درست است. به طور کلی در ماه رمضان بازار کامپیوتر رونق چندانی نداشت و این اواخر هم میزان تقاضا تا حدودی کمتر شده است. در مورد تاثیر تعطیلات عید فطر بر بازار هم باید بگوییم که درست است. تعطیلات یک هفته‌ای در عربستان و تعطیلات آخر هفته در ایران بازار را تعطیل می‌کند.

گروهی می‌گویند تعطیلات یک هفته‌ای عید فطر در عربستان باعث تاخیر در ورود کالاها به بازار داخلی می‌شود. این موضوع را تایید می‌کنید؟

بله. به هر حال این تعطیلات یک هفته‌ای ورود کالاها را با تاخیر مواجه کرده است و محموله‌هایی هم که در انبار امارات هستند بعد از تعطیلات ارسال می‌شوند.