یک تبلت ارزان قیمت - ۸ شهریور ۹۰

بازار دیجیتال- در بازار پر رونق انواع تبلت‌ها، هر روز محصول جدیدی به بازار معرفی می‌شود. در واقع شرکت‌های تولید کننده سعی دارند سهمی از این بازار داغ را به خودشان اختصاص بدهند. تبلت X۱۰ AirPad هم به تازگی به بازار معرفی شده است. این تبلت که با هدف بازار ارزان قیمت‌ها طراحی و تولید شده است، قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. X۱۰ AirPad مبتنی بر پردازنده Rockchip ۲۹۱۸ Cortex A۸ با سرعت ۲/۱ گیگاهرتزی بوده و به این ترتیب امکان وبگردی و تماشای ویدئوهای با کیفیت را با سرعت مناسبی به کاربرانش می‌دهد.

نمایشگر LCD تمام لمسی این دستگاه با اندازه ۷ اینچ تصاویر را با وضوح ۴۸۰×۸۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگر امکان چرخش خودکار تصاویر با چرخیدن دستگاه توسط کاربران را دارد. این تبلت مجهز به دوربین عکاسی با وضوح تصویر ۲ مگاپیکسلی است که امکان فیلمبرداری را هم دارد.

با استفاده از این تبلت کاربران همچنین امکان دسترسی به برنامه‌های کاربردی مانند Photoshop Express و Camera Zoom FX را هم در اختیار دارند.

این دوربین در جلوی بدنه تبلت تعبیه شده است تا به عنوان وب کم هم مورد استفاده قرار بگیرد.

این تبلت مبتنی بر حافظه داخلی ۴ گیگابایتی است، اما امکان ارتقای حافظه تا ۳۲ گیگابایت را هم از طریق کارت‌های حافظه microSD دارد. این دستگاه از رم ۵۱۲ مگابایتی بهره می‌برد و باتری لیتیومی آن در هر بار شارژ امکان تماشای ۶ ساعت فیلم، ۲۰ ساعت گوش دادن به موسیقی و یا ۶ ساعت وب‌گردی را به کاربرانش می‌دهد.

این تبلت مجهز به پورت HDMI بوده و از امکان ارتباطی Wi-Fi هم بهره می‌برد. این محصول امکان سازگاری با Adobe Flash را هم داشته و امکان اتصال به کیبورد برای راحتی بیشتر کاربرانش را هم دارد. X۱۰ Airpad به تازگی به بازار عرضه شده است و با قیمت ۲۰۰ دلار به فروش عمومی می‌رسد.