دوربینی برای عکاسی در شرایط مختلف آب و هوایی

بازار دیجیتال- شرکت Nikon به تازگی یک محصول جدید را به بازار انواع دوربین‌های عکاسی دیجیتال معرفی کرده است. این دوربین که از سری دوربین‌های کامپکت AW این شرکت است با مدل AW۱۰۰ به بازار معرفی شده است. دوربین AW۱۰۰ طراحی ساده، اما مدرنی داشته و در چهار رنگ متنوع مشکی، سفید، سبز و نارنجی طراحی و تولید شده است. نکته جالب توجه درباره این دوربین بدنه ضد آب، ضد شوک و ضد سرما داشته و به این دلیل عکاسی با آن در شرایط مختلف راحت است.

این دوربین امکان عکاسی در شرایط مختلف آب و هوایی را داشته و از تکنولوژی مکان‌یاب یا GPS هم بهره می‌برد. دوربین جدید شرکت Nikon قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱۶ مگاپیکسل را داشته و امکان زوم اپتیکال تا ۵ برابر را هم دارد.

این دوربین مجهز به لنز Nikkor این شرکت بوده و از پردازنده تصویر Expeed C۲ بهره می‌برد. این محصول امکان عکاسی در دمای زیر صفر درجه را داشته و قابلیت عکاسی در زیر آب با تنظیم روشنایی تصویر و متعادل کردن رنگ را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دستگاه دارای تکنولوژی کاهش لرزش دست الکترونیکی بوده و به خاطر حذف حسگر CMOS، با صدای کم و حساسیت بالا عکاسی می‌کند.

این دوربین همچنین امکان عکاسی در نور کم را داشته و به خاطر مجهز بودن به GPS قابلیت نمایش نقشه جهانی را هم دارد. به این ترتیب کاربران می‌توانند اطلاعات مربوط به مکان عکاسی یا فیلمبرداری را هم ثبت و ذخیره کنند.

نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح مناسبی برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین همچنین قابلیت فیلمبرداری با وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل و با صدای استریو را دارد.

با این همه اما شرکت Nikon هنوز اطلاعاتی را درباره زمان و قیمت عرضه این دوربین جدیدش اعلام و منتشر نکرده است.