وفا غفاریان، علت اعلام پیش از موعد کاهش قیمت سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول به ۱۵۰‌هزار تومان را جلوگیری از غافل‌گیری فعالان این حوزه به دلیل تغییرات غیرمترقبه عنوان کرد.

رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران، در گفت‌وگو با سیتنا اظهار داشت: بر خلاف برخی اظهارات، اعلام کاهش نرخ سیم‌کارت‌های همراه اول به ۱۵۰‌هزار تومان، بر بازار تلفن همراه و تقاضا برای این سیم‌کارت‌ها تاثیرگذار نبوده است.

وی افزود: بازار منطق خود را داشته و اصولا ثبت‌نام سیم‌کارت‌های دائمی با عرضه سیم‌کارت‌های اعتباری توسط اپراتورها، محدود شده است.

غفاریان تاکید کرد: در حال حاضر، بیشترین تقاضاها متوجه سیم‌کارت‌های اعتباری است و اعلام کاهش نرخ سیم‌کارت‌های دائمی، چندان بر بازار تاثیرگذار نیست. این درحالی است که بسیاری از فروشندگان بازار بر این باورند که اعلام زود هنگام این خبر درحالی که هنوز مخابرات خصوصی نشده و نیز از زمان ارائه سیم‌کارت‌های ۱۵۰‌هزار تومانی تاریخ دقیقی اعلام نشده است، نظم بازار را برهم زده است. هم اکنون بسیاری از فروشندگان سیم کارت به دلیل کاهش تقاضا مجبور به کاهش قیمت‌های خود شده‌اند.

مخابرات شماره‌های رند مدیران خود را به مزایده می‌گذارد

رییس کمیسیون معاملات شرکت ارتباطات سیار گفت: در صورتی که شماره تلفن سرویس‌هایی که در اختیار مدیران مخابرات و شرکت‌های تابعه قرار دارد، رند باشد در مزایده شماره‌های رند شرکت ارتباطات سیار به فروش می‌رود.

علیشاهی در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: مدیران مجموعه وزارت ارتباطات و شرکت‌های تابعه با خرید تلفن سرویس‌هایی که در اختیار دارند، می‌توانند مالک همان خطوط شوند.

وی افزود: فروش تلفن همراه خدمت مدیران و کارکنان وزارت ارتباطات و شرکت‌های تابعه آن به مدیران، طبق بخشنامه مجمع مخابرات ایران صورت می‌گیرد. وی گفت: طبق این بخشنامه مسوولان مخابرات به عنوان استفاده‌کنندگان از تلفن سرویس‌های مخابراتی پس از پرداخت هزینه آن، مالک خطوط بوده و باید هزینه مکالمات این خطوط را نیز پرداخت کنند.

این درحالی است که بر اساس شواهد موجود برخی از پرسنل شرکت ارتباطات سیار رندترین شماره‌های شبکه همراه اول را در اختیار دارند که از جمله آن می‌توان به همان شماره معروف ۰۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹ اشاره کرد که بعد از حرف و حدیث‌های بی شمار سرانجام به مالکیت دولت درآمد.

رسیدگی به پرونده GC‌ها به مجلس هشتم موکول می‌شود

رییس کمیته مخابرات کمیسیون صنایع و معادن گفت: چنانچه شرکت ارتباطات سیار در خصوص پرونده GC‌ها با پیمانکاران عمومی به تفاهم لازم نرسد، رسیدگی به این پرونده به مجلس هشتم موکول می‌شود.

رمضانعلی صادق‌زاده، در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: کمیسیون اصل ۹۰ درصدد است با حضور نمایندگان دیوان محاسبات کشور، کمیسیون صنایع و معادن، سازمان بازرسی، شرکت ارتباطات سیار و نماینده پیمانکاران عمومی این پرونده را مورد رسیدگی قرار دهد. وی ادامه داد: این جلسه براساس مفاد قرار داد با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی، به حل و فصل این پرونده می‌پردازند.

این در حالی است که از شروع فعالیت پیمانکاران عمومی پروژه موسوم به GC‌ها سه سال می‌گذرد، اما هنوز از اتمام این پروژه خبری نیست.

مشترکانی که ودایع خود را مسترد کردند، تلفن‌های خود را تحویل دهند

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: مشترکانی که نسبت به در یافت ودایع خود اقدام کرده‌اند، موظف به تحویل خط‌های تلفن ثابت و همراه خود به شرکت مخابرات هستند.

صابر فیضی در پاسخ به اینکه تکلیف مشترکانی که طی اعلامیه‌های شرکت مخابرات مبادرت به اخذ ودایع خود از این شرکت کردند، پس از خصوصی سازی چگونه خواهد بود؟ اظهار داشت: تکلیف این مشترکان مشخص است و آنها باید خط تلفن خود را پس دهند و این امربه شرایط خصوصی سازی شرکت مخابرات مرتبط نیست. وی خاطر نشان کرد: پس از خصوصی سازی نیزشرایط به همین منوال خواهد بود و ودایع مشترکان نزد شرکت مخابرات باقی مانده وهیچ تغییری در این خصوص ایجاد نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت:مشترکان حق درخواست مبلغ ودیعه خود را از شرکت مخابرات ندارند، مگر در شرایطی که درصدد قطع ارتباط خود باشند. این در حالی است که پیش از این قرار بود مشترکان مخابرات پس از خصوصی سازی این شرکت به عنوان سهامدار تلقی شوند، اما به گفته مسوولان وزارت ارتباطات، ودایع مشترکان همچنان به صورت ودیعه نزد مخابرات باقی خواهد ماند.