کودکان را باید از تلفن همراه ترساند

کارشناسان معتقدند که باید کودکان را از تلفن همراه ترساند، زیرا استفاده طولانی مدت از این ابزار نوین برای سلامتی آنان خطرناک است.

تحقیقات علمی در باره تاثیرات تلفن همراه روی سلامتی کودکان در انگلیس نشان می‌دهد که استفاده مستمر و طولانی مدت کودکان از تلفن همراه موجب از دست دادن یا کاهش حافظه و اختلال خواب آنان می‌شود. کارشناسان مراکز تحقیقاتی انگلستان معتقدند که دولت باید با تدوین و تصویب قوانین اجباری به کاربران نسبت به استفاده از تلفن همراه هشدار دهد.

این کارشناسان می‌گویند که اگر خانواده‌ها و دولت نمی‌توانند مانع استفاده کودکان از تلفن همراه شوند، دستکم باید محدودیت‌هایی را برای میزان استفاده آنان ایجاد کنند.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که از هر ۱۰ کودک زیر ۱۶ سال یک نفر روزانه حدود ۴۵ دقیقه با تلفن همراه صحبت می‌کند و بیش از ۹۰‌درصد کودکان زیر ۱۶ سال نیز تلفن همراه دارند. در عین حال مطالعات نشان داده است که خطر و اثرات نامطلوب استفاده از تلفن همراه در بین جوانان و نوجوانان کمتر از مصرف الکل و تنباکو نیست و تاثیر آن تا آخر عمر همراه انسان است.

استفاده بیش از حد و مستمر از تلفن همراه در سنین ۱۰ تا ۲۰ سالگی خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش داده و در سن ۴۰ تا ۵۰ سالگی موجب جنون می‌شود.