عرضه W980 سونی اریکسون تا اواسط سال‌جاری

جدیدترین گوشی سونی اریکسون با نامW۹۸۰ که به تازگی به بازار جهانی معرفی شده است، تا اواسط سال ۲۰۰۸ میلادی روانه بازار می شود.

گوشی همراه سونی اریکسون مدل W۹۸۰ گوشی دیگری از مدل‌های تاشوی این شرکت است که مبتنی بر تکنولوژی باند چهارگانه (GSM ۸۵۰/۹۰۰/۱۸۰۰/۱۹۰۰) بوده و طراحی زیبایی دارد.

ابعاد این گوشی تاشو نیز اندازه‌ای برابر با ۹/۱۶ در ۴۶ در ۹۲میلی‌متر دارد و وزن آن هم ۱۰۰ گرم است. این گوشی به قابلیت‌های خوب و کارآمدی مجهز شده است. از این میان می‌توان به پخش‌کننده آن اشاره کرد که کیفیت مطلوبی را ارائه می‌کند و با فرمت‌های مختلفی سازگار است. قابلیت ارسال و دریافت پیام‌های مختلفی مانند SMS، MMS، EMS،‌ ایمیل و پیام صوتی از دیگر مشخصه‌هایی است که سونی اریکسون مدل W۹۸۰ ارائه کرده است. رادیوی FM این گوشی از نوع ترانسمیتر است. به این شکل که با استفاده از گیرنده داخلی رادیوی گوشی می‌توانید هر چیزی را که از این رادیو پخش می‌شود، به گوشی‌های دیگر ارسال کنید.

به این ترتیب، امکان به اشتراک گذاری فایل‌ها میسر شده است. یکی از قابلیت‌های جالبی که در این گوشی در نظر گرفته شده امکان«Shake Control» است که نوعی کنترل لرزشی به شمار می‌رود. به این معنی که می‌توانید تراک‌های موسیقی در حال پخش گوشی را با هر بار جلو یا عقب بردن گوشی و تکان دادن آن تغییر دهید. این قابلیت پیش از این نیز در گوشی سونی اریکسون W۵۸۰ به کار رفته بود. دوربین به کار رفته در گوشی همراه سونی اریکسون مدل W۹۸۰ یک دوربین ۱۵/۳ مگاپیکسلی با وضوح ۱۵۳۶×۲۰۴۸ است که به امکان فیلمبرداری نیز مجهز است. شایان ذکر است که W۹۸۰ به یک دوربین دوم برای انجام مکالمات تصویری مجهز شده است. صفحه نمایش این گوشی نیز یک صفحه نمایش ۲/۲ اینچی ۲۵۶۰۰۰ پیکسلی نوع TFT است که دارای رزولوشن با وضوح ۳۲۰در ۲۴۰ است. صفحه نمایش دوم آن نیز از نوع TFT است و با رزولوشن ۱۷۶×۱۷۶پیکسلی طراحی شده است. از دیگر ویژگی‌های گوشی همراه سونی اریکسون مدل W۹۸۰ می‌توان به مرورگر WAP ۲.۰، نرم‌افزارهای سازمان‌دهی‌کننده، بلوتوث، پشتیبانی از USB،‌ حافظه داخلی هشت گیگابایتی و پشتیبانی از قابلیت‌های نسل سوم اشاره کرد. گفتنی است قیمت این گوشی تا زمان عرضه نهایی در بازار جهانی تلفن همراه بر آورد نشده است. همچنین شرکت سونی‌اریکسون قصد دارد در آینده نزدیک، پورتال جامع خود موسوم به PlayNow را در سطح وسیعی گسترش دهد. مسوولان شرکت سونی‌اریکسون طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌اند که این شرکت قصد دارد سرویس سرگرمی و جامعی را روی تلفن‌های همراه خود راه‌اندازی کند که در دنیای تلفن‌همراه بی‌نظیر است. شرکت سونی‌اریکسون در نظر دارد با توسعه سرویس PlayNow، تجربه جدیدی از سرویس‌های متنوع تلفن‌همراه را در اختیار مشترکان خود قرار دهد. این سرویس قرار است تا پایان سه‌ماه دوم سال ۲۰۰۸ میلادی به طور رسمی فعالیت خود را گسترش دهد.