مصرف 20میلیون لامپ کم‌مصرف معادل ساخت یک نیروگاه شهید رجایی است

مدیر یک واحد الکترونیکی و مخابراتی گفت: مصرف ۲۰میلیون لامپ کم مصرف در کشور معادل ساخت یک نیروگاه شهید رجایی است. به گزارش فارس، احسان میو‌ه‌چی در مراسم راه‌اندازی دومین خط تولید لامپ‌های کم مصرف افراتاب با مشارکت بانک تجارت با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵/۳میلیون عدد لامپ کم مصرف توسط این شرکت تولید شده است، گفت:‌ امسال با تجهیز خط تولید دوم و افزایش شیفت کاری و تعداد کارگرها در نظر داریم که ۱۰میلیون لامپ کم مصرف تولید کنیم که ۵/۶میلیون آن براساس قرارداد سازمان بهره‌وری انرژی به صورت یارانه‌ای در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بانک تجارت تمامی اعتبارات شرکت را از بدو تاسیس تایید کرده است، افزود: مصرف ۲۰میلیون لامپ کم مصرف در کشور معادل ساخت یک نیروگاه شهید رجایی است.

مدیرعامل شرکت افراتاب افزود: با تلاش وزارت نیرو و نقش مهم لامپ‌های کم مصرف در صرفه‌جویی انرژی انتظار می‌رود میزان تولید این لامپ‌ها به ۳۰میلیون برسد.

میوه‌چی با بیان اینکه هم اکنون افراتاب ۱۰درصد از سهم بازار تولید را در اختیار دارد، گفت: ‌صرفه‌جویی لامپ کم مصرف بازده خود را در طول عمر نشان می‌دهد؛ برای اینکه در ابتدا با پرداخت قیمت بالا برای خرید لامپ از طول عمر زیاد آن می‌توان استفاده کرد.

وی ادامه داد: محصولات چینی مشابه با طول عمر پایین و اعلام غیر واقعی توان، قیمت پایین لامپ‌های چینی را زیر سوال می‌برد، چرا که مصرف کنندگان باید با خرید لامپ انتظار کارآیی یک لامپ ایرانی را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت افراتاب گفت: این شرکت اولین شرکتی بود که اقدام به دریافت نشان استاندارد کرد و از سال ۸۵ مهر استاندارد را دریافت کرده و هنوز هم از آن استفاده می‌کنیم.

در ادامه مراسم افتتاحیه خط دوم تولید لامپ‌های کم مصرف افراتاب فرشید حیدری عضو هیات مدیره بانک تجارت گفت: ایجاد صنعت نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و بانک به عنوان سرمایه‌گذار در طرح‌هایی که با سیاست‌های دولت همخوانی دارد، اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند و با توجه به اینکه صرفه‌جویی در انرژی یکی از سیاست‌های جاری دولت است، بانک اقدام به سرمایه‌گذاری در این مورد کرده است. وی گفت: تولید لامپ کم مصرف با توجه به نیاز کشور به انرژی می‌تواند صرفه‌جویی خوبی کند.