سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، به عنوان بزرگ‌ترین تشکل صنفی در حوزه فناوری اطلاعات ایران، با گذشت سه سال از تاسیس و تشکیل بخش‌ها و ارکان مختلف، سرانجام پست خالی دبیرکلی خود را تکمیل می‌کند. به گزارش ایتنا، اکنون و در حالی که سازمان نظام صنفی در اواخر دوره‌اش، برگزاری انتخابات دور دوم خود را با چند ماه تاخیر در پیش دارد، مدیران این سازمان در اندیشه توجه مجدد به این خلاء و تکمیل ساختار خود هستند.

در اوایل تشکیل سازمان که موضوع دبیر کل برای آن مطرح بود، تنی چند از مدیران سازمان از تعیین دبیرکلی در اندازه و قواره وزیران دولتی سخن می‌گفتند، و از جمله طهماسب مظاهری را که وزیر اقتصاد مستعفی وقت بود-و اکنون رییس کل بانک مرکزی ایران است- کاندیدای این کرسی می‌کردند، موضوعی که البته به دلایل نامعلوم، فرجامی نیافت.

اکنون رمضانعلی صادق‌زاده، نماینده پیشین مردم در پارلمان، و رییس کمیته مخابرات مجلس هفتم، گزینه نهایی مدیر این سازمان است، که پس از اتمام گفت‌وگوها و مذاکرات، به نظر می‌رسد به زودی کار خود را در این سمت آغاز خواهد کرد. به نظر صاحب‌نظران، گذشته از مساله نوع سیستم مدیریت فعلی سازمان که تاکنون گرایش آشکاری به تمرکز داشته و انجام وظایف مدیران لایه‌های پایین، در محدوده‌های تعریف شده مدیریت ارشد اعمال می‌شده، انجام انتخابات دوره بعد نیز از مهم‌ترین فعالیت‌های پیش‌روی دبیر کل جدید خواهد بود که طبعا با توجه به چالش اختلاف و تفرق در صنف، تفکر بر روی راه‌های جدید و منعطف‌تر را ایجاب می‌نماید.