در حالی که هم‌اکنون سوالات بسیاری پیرامون نرم‌افزار پیامک فارسی مطرح است و نیز درحالی که مخالفت بسیاری از کارشناسان، نمایندگان مجلس و مسوولان نهادهای نظارتی بر این اقدام شرکت مخابرات ایران مبنی بر گران‌سازی پیامک لاتین ادامه دارد، اما این بار مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بی‌توجهی به تمام انتقادات مطرح شده در گفت‌و‌گویی خبر از آماده‌سازی نرم‌افزار پیامک فارسی داده است.

صدوقی در گفت‌و‌گو با «فارس» بدون اشاره به نحوه استفاده از این نرم‌افزار و اینکه چند نفر از ۲۶میلیون کاربر مجموعه وی توانایی بارگزاری این نرم‌افزار بر گوشی‌های خود را دارند، گفته است که مشترکان همراه اول می‌توانند از اولین ساعات شنبه با مراجعه به سایت این شرکت در آدرسwww.mci.ir اقدام به دانلود نرم‌افزار ویژه پیامک فارسی بر روی گوشی‌های تلفن همراه خود کنند. مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار که چندی پیش و در جریان ثبت‌نام اینترنتی سیم‌کارت‌های ۱۵۰هزار تومانی شرکتش بر خلاف گفته‌های مدیر بالادستی خود؛ یعنی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با کمبود پهنای باند روبه‌رو شد، این بار گفته با تمهیدات ویژه‌ای که از سوی شرکتش دیده شده است و اختصاص پهنای باند ۲۰ مگابایتی، مشترکان می‌توانند بدون هیچ مشکلی نرم‌افزار ویژه پیامک فارسی را دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنند.ارائه این نرم‌افزار در حالی در دقیقه ۹۰ صورت می‌گیرد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این اقدام باید پیش از این و چند ماه جلوتر انجام می‌شد تا مشکلات پیش روی این پروژه تا قبل از اعمال تعرفه جدید برطرف شود.

این بار اما وحید صدوقی بعد از داوود زارعیان خبر از محاسبه مابه‌التفاوت پیامک‌های فارسی و لاتین مشترکانی داده است که پیش از این و از ابتدای سال جاری پیامک فارسی ارسال کرده‌اند. به هر حال شواهد موجود گواه بر این ادعا است که طی چند ماه آینده نیز به دلیل مشکلات پیش روی این پروژه، مشترکان همراه اول کما‌فی‌سابق باز هم باید هزینه‌های بسیاری را از جیب خود صرف پیشرفت و توسعه شرکتی می‌کنند که توجهی به نظرات ۲۶میلیون کاربر خود قایل نیست. هزینه‌های مشابهی همانند پرداخت پیامک‌هایی که به مقصد نمی‌رسد.

همچنین هزینه‌های دیگری همانند قطعی‌های مکرر در هنگام مکالمه، سوختن بی‌دلیل سیم‌کارت، پرداخت وجه برای وصل مجدد سیم‌کارت و نرسیدن قبوض کاربران به آدرس پستی آنها نیز به این موارد اضافه می‌شود.