رییس انجمن فروشندگان سیم کارت گوشی تلفن‌همراه گفت: در ماه‌های اخیر عده‌ای سودجو با فروش کارت‌های گارانتی غیرمعتبر به دروغ اقدام به گارانتی گوشی‌های قاچاق کرده‌اند که این موضوع در حال حاضر موجب سرگردانی مردم شده است. افشار فروتن لاریجانی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با وجود تعرفه ۲۵‌درصدی برای واردات گوشی تلفن‌همراه هنوز واردکنندگان قانونی گوشی، توانایی رقابت با قاچاقچیان را ندارند.

وی ادامه داد: با وجود اظهارنظرهای مختلف از کاهش مجدد تعرفه واردات گوشی تلفن‌همراه از ۲۵‌درصد به ۱۰‌درصد، هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است. لاریجانی افزود: یکی از دلایل عدم واردات گوشی تلفن‌همراه به صورت انبوه، تعیین تکلیف برای تعرفه این کالاست، اما ریشه کن کردن قاچاق کالا در این حوزه با تعرفه ۲۵‌درصدی باز هم کار به جایی نمی‌رسد.

وی گفت: در ماه‌های اخیر عده‌ای سودجو با فروش کارت‌های گارانتی غیرمعتبر به دروغ اقدام به گارانتی گوشی‌های قاچاق کرده‌اند که این موضوع در حال حاضر موجب سرگردانی مردم شده است.

وی ادامه داد: در این باره گزارش‌های خود را به مراجع ذی‌صلاح و نظارتی ارائه کرده‌ایم، اما با این وجود هنوز بسیاری از این افراد سودجو بدون هیچ ترسی در بازار به صورت خیلی شفاف به کار خود ادامه می‌دهند.

رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت گوشی تلفن‌همراه ورود برخی از گوشی‌های بی‌نام و نشان و فاقد هویت قانونی را یکی از معضلات بازار تلفن‌همراه کشور دانست و گفت: هرچه سریع‌تر برای سامان دادن گوشی‌های وارداتی به داخل کشور باید چاره‌ای اندیشید.

تنظیم نسخه دوم آیین‌نامه MMS تلفن همراه

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات از تنظیم و ویرایش نسخه دوم آیین‌نامه MMS تلفن‌همراه خبر داد.

لطف‌ا... سبوحی در گفت‌وگو با موبنا در خصوص روند تدوین مقررات استفاده از سرویس MMS تلفن‌همراه، اظهار کرد: با توجه به گنجاندن نقطه نظرات بخش‌های مربوطه در آیین‌نامه اول این سرویس، در حال تنظیم نهایی ویرایش دوم این آیین‌نامه هستیم.

وی تصریح کرد: ویرایش دوم آیین‌نامه MMS تلفن‌همراه نیز باید مورد تایید مراجع ذی‌ربط قرار گیرد تا امکان ابلاغ آن به اپراتورها وجود داشته باشد.

سبوحی با تاکید بر اینکه تدوین آیین‌نامه MMS کاری فراسازمانی است، خاطرنشان کرد: هماهنگی بین ارگان‌های ذی‌ربط و تامین نظرات آن‌ها کاری زمان بر است و به همین دلیل نمی توان زمان مشخصی برای ابلاغ این آیین‌نامه ارائه داد. به گفته وی با تدوین آیین‌نامه MMS، مقررات استفاده از این سرویس و تکلیف کاربران در استفاده از آن مشخص خواهد شد؛ همچنین در این آیین‌نامه دستورالعملی مبنی بر وظایف اپراتورها در قبال ارائه این سرویس به مشترکان در نظر گرفته شده است.

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات در عین حال، با رد هرگونه شایعاتی مبنی بر به تعویق انداختن زمان ابلاغ آیین‌نامه MMS تا راه‌اندازی تجهیزات شبکه همراه اول برای ارائه این سرویس، گفت: سازمان تنظیم مقررات شدیدا در حال پیگیری ابلاغ هر چه سریعتر این آیین‌نامه به تمام اپراتورها است.