Android با سیمبیان ادغام می‌شوند؟

موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی J. Gold اعلام کرد که سیستم‌عامل مخصوص گوگل برای تلفن‌های همراه موسوم به Android و سیستم‌عامل نام سیمبیان(Symbian) طی ۳ تا ۶ ماه آینده با یکدیگر تلفیق خواهند شد.

کارشناسان بر این باورند که گوگل با ابزارهای اینترنتی خود می‌تواند بخش زیادی از مشترکان تلفن‌همراه را به سمت خود بکشاند و اگر سیستم عامل جدید این شرکت با سیمبیان ادغام شود، نیاز کاربران برای استفاده از نسل جدید سرویس‌ها و خدمات اینترنتی برطرف خواهد شد و تولیدکنندگان ابزارهای مخصوص تلفن‌همراه آسان‌تر می‌توانند امکانات خود را در اختیار مشترکان بگذارند.

برخی دیگر از کارشناسان این مرکز معتقدند که طی سال‌های آتی، بازار تبلیغات در تلفن‌همراه سالانه دو برابر رشد خواهد کرد.

به گفته یکی از مدیران سیمبیان، این شرکت از همکاری با گوگل بسیار خرسند است و این در حالی است که هنوز ادغام سیستم‌عامل گوگل با سیمبیان به درستی مشخص نیست. سیستم‌عامل Android هنوز وارد بازار نشده است و کارشناسان در تلاشند هر چه سریع‌تر آن را تکمیل کنند. سیستم‌عامل سیمبیان از سال ۱۹۹۸ وارد بازار شده و تاکنون روی بیش از ۲۰۰‌میلیون گوشی نصب شده است، ۷۷‌میلیون گوشی با این سیستم‌عامل سال گذشته فروخته شده‌اند. گفته می‌شود نوکیا به تازگی تمام سهام سیمبیان را خریداری کرده است. سیستم‌عامل Android بر پایه لینوکس طراحی شده است.