با وجود تبلیغات دائمی‌بودن سیم‌کارت‌های 150هزار تومانی از سوی همراه اول منابع بازاری معتقدند: این نوع ‌سیم‌کارت‌ها به دلیل شبه اعتباری بودن با کاهش تقاضای اکثر مردم روبه‌رو شده است.

فروشندگان از دیگر علت‌های اصلی کاهش استقبال از سیم‌کارت‌های ۱۵۰هزار تومانی نداشتن ودیعه و رومینگ است.
این در حالی است که با ورود سیم‌کارت‌های 150هزار تومانی، سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول همچنان مورد تقاضای اکثر مشتریان قرار دارد.
هم‌اکنون سیم‌کارت صفر اعتباری همراه اول به بهای ۳۵۰هزار ریال به فروش می‌رود. البته شماره‌های رند و مرتب این نوع سیم‌کارت‌ها با قیمت بالاتر تا سقف ۷۰۰هزار ریال فروخته می‌شود.در زمان حاضر بازار ‌سیم‌کارت‌های دائمی ‌اپراتور اول هم به دلیل کاهش خریدوفروش همچنان بی رونق سپری می‌شود.میانگین قیمت ‌سیم‌کارت‌های ۰۹۱۲ در پنج منطقه تهران به شرح زیر است:
کد یک تا سقف پنج‌میلیون و 800هزار ریال به فروش می‌رسد. ‌سیم‌کارت صفر کدهای دو و سه به بهای پنج‌میلیون و 800هزار ریال و پنج‌میلیون و 200هزار ریال به فروش می‌رسد.در همین حال سیم‌کارت کارکرده کدهای دو و سه به ترتیب به بهای چهارمیلیون ریال و سه‌میلیون و 400هزار ریال فروخته می شود.
همچنین سیم‌کارت‌های صفر کدهای چهار، پنج، شش و هفت به ترتیب با قیمت سه‌میلیون و ۷۵۰هزار ریال، سه‌میلیون و ۷۰۰هزار ریال، سه‌میلیون و ۴۵۰هزار ریال و سه‌میلیون و ۳۰۰هزار ریال معامله می شوند.
سیم‌کارت کارکرده کدهای فوق نیز با بهای دومیلیون و 800هزار ریال، دو‌میلیون و 800هزار ریال، دومیلیون و 600هزار ریال و دومیلیون و 500هزار ریال در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.