شاید برای خرید لپ‌تاپ با سوالات فراوانی روبرو باشید. مثلا کدام لپ‌تاپ بهتر است؟ به کدام گارانتی و خدماتی می‌توان اعتماد داشت؟ یک لپ‌تاپ خوب با هزینه در نظر گرفته شده دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟ آیا دارای خدمات پس از فروش گسترده در ایران است؟ و ده‌ها سوال دیگر که ذهن شما را مشغول می‌کند. در این متن ما سعی کردیم برخی از نکاتی را که هنگام خرید به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند ذکر کنیم.

۱ - اول نیازتان را مشخص کنید: تعیین هدف و نیز مشخص کردن نیاز کمک زیادی در یک خرید مناسب می‌کند. اگر به این نکته فکر کنید بعضا پیش می‌آید به این نتیجه برسید که چه میزان هزینه کنید، چه محصول و با چه مشخصاتی نیاز شما را پاسخگو خواهد بود و با اینکار در هزینه‌های خود صرفه جویی می‌کنید. آیا مطمئن هستید که نیاز خود را درست پیش‌بینی کرده‌اید؟

۲ - دوم ضمانت و گارانتی معتبر درخواست کنید: منظور از گارانتی معتبر یک خط نوشته در زیر فاکتور فروش نیست که هیچ ارزشی ندارد. باید مطمئن بود که قطعه خریداری شده را شرکتی اسم و رسم‌دار و با هویت گارانتی کرده است. یکی از بهترین روش‌ها در این زمینه تماس با شرکت تضمین‌کننده، مشاهده اسناد و مدارک نمایندگی رسمی فروش و خدمات پس از فروش در ایران میباشد و و اطمینان از صحت ضمانت کالاست.

۳ - سوم از تجربیات دیگران در خرید بهره بگیرید: انواع مختلفی از نوت‌بوک‌ها در بازار موجود است ولی متخصصان و کسانی که قبلا این نوت‌بوک‌ها را خریداری کرده اند، راهنمایان خوبی بهنگام خرید آن هستند. پس هرگز از خواندن یک مطلب در مورد نوت‌بوک در سایت‌ها و یا روزنامه‌ها و جاهای دیگر و کسب اطلاعات اضافی در این زمینه غافل نشوید. به چه افرادی برای راهنمایی و مشاوره دسترسی دارید؟

۴ - چهارم فقط به دنبال نام و نشان نباشید: نوت‌بوک‌ها دارای طبقه بندی و رتبه‌های تجاری هستند. امروزه دنیای دیجیتال به حدی پیشرفت کرده است که خوشنام‌ترین مارک‌ها هرگز احساس آرامش نخواهند داشت. نوت‌بوک‌ها با درجه بندی‌های A , B , C وارد بازار می‌گردند. شما از چه نوت‌بوکی بهرمند شده‌اید؟ آیا از قطعات داخل نوت‌بوک مطلع هستید و یا فقط نام نوت‌بوک برایتان کافی است؟ آیا نوت‌بوک شما پس از یک مدت کارکرد طولانی دچار افت کیفیت نشده است؟

۵ - پنجم به حرف‌های بازاری و اغوا کننده توجه نکنید: برای خرید یک کالای تخصصی نزد افراد و فروشنده‌های بازاری و غیر متخصص نروید! حرف های زیادی به هنگام خرید یک نوت‌بوک معمولا از فروشندگان زبده می‌شنویم که تضمین‌کننده هیچ چیزی نیست و تنها فریب‌دهنده و اغواکننده است.

حرف‌ها و جملاتی از این قبیل: «خیلی‌ها بردن و راضی هستن»، «خودمون ضمانتش می‌کنیم»، «خراب بود بیارش همین جا با یک دستگاه نو تعویض کنم»، این نوت‌بوک همه جا و پشت هر ویترینی پیدا میشه و غیره. به هیچ‌کدام توجه نکنید. پس به چه کسی می‌توان اعتماد کرد؟

۶ - ششم با دید باز و آگاهانه خرید کنید: هر نوت‌بوکی را که می‌پسندید مشخصاتی دارد از آنها کامل آگاه شوید و کاملا بدانید چه نوت‌بوکی را خریداری می‌کنید چون باید مبلغ زیادی هزینه کنید نه این که پولتان را دور بریزید. همیشه سعی کنید با استفاده از سایت شرکت سازنده اطلاعات کافی و لازم را در مورد دستگاه مورد نظر کسب کنید. با فرض اینکه بتوان نوت‌بوک مناسب را هم شناسایی کرد آیا قادرید عملکرد مجموعه قطعات آن را نیز ارزیابی کنید؟ آیا این قطعات با یکدیگر هم خوانی دارند؟ آیا دارای استانداردهای فنی هستند؟

منبع: neginco.com