کیبورد آهنربایی با امکانات ویژه برای کاربران بازی‌های کامپیوتری

بازار دیجیتال- شرکت Microsoft یک محصول کاملا حرفه‌ای را مخصوص کاربران و طرفداران بازی‌های کامپیوتری معرفی کرده است. این محصول حرفه‌ای، کیبوردی با نامSidewinder X۶ است. کیبورد جدید و جالبSidewinder X۶ طراحی ویژه‌ای دارد که کار با آن را برای کاربران راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند. این کیبورد مجهز به کلیدهای دسترسی سریع به کاربری‌های چندرسانه‌ای بوده و دارای کلیدهای قابل برنامه‌ریزی برای انواع مختلف بازی‌ها است. این کلیدهای قابل برنامه‌ریزی با سه نقطه در جلوی خود مشخص شده‌اند.

با این همه مهم‌ترین ویژگی این کیبورد قسمت ویژه کلیدهای شماره‌ای آن است. این قسمت کاملا جداگانه بوده و می‌تواند براساس سلیقه و راحتی کاربرانش در سمت راست یا چپ کیبورد قرار بگیرد. قسمت جداگانه کلیدهای شماره‌ای در واقع دارای بدنه آهنربایی است که به وسیله آن به کیبورد متصل می‌شود. این کیبورد دارای نور پس‌زمینه قرمز رنگ در حالت استفاده عادی است که این نور در زمان قرار گرفتن کیبورد در حالت بازی به رنگ نارنجی درمی‌آید.

Sidewinder X۶ دارای دو کلید گرد و چرخشی در سمت راست خود است که یکی از آنها برای کنترل نور پس‌زمینه به کار می‌رود و دیگری برای کنترل صدای اسپیکر یا هدفون طراحی شده است. این کیبورد مجهز به یک کابل USB برای اتصال به کامپیوترهای شخصی است و برای این کار نیاز به نصب نرم‌افزار دارد. سرعت کلیدهای این کیبورد هم قابل توجه است. این کلیدها سرعت واکنش بالایی داشته و می‌تواند سرعت مناسبی را در هنگام بازی نصیب کاربران خود بکنند. شرکت Microsoft هنوز قیمت و زمان عرضه این کیبورد حرفه‌ای خود را اعلام و منتشر نکرده است.