حذف سوبسید مخابرات با طرح تحول اقتصادی

با اجرای طرح تحول اقتصادی یارانه دولت در بخش مخابرات نیز حذف خواهد شد. اجرای طرح تحول اقتصادی در کشور منجر به حذف برخی یارانه‌ها و پرداخت مستقیم آن به مردم خواهد شد که یارانه مخابرات نیز از جمله آنها است.

کارشناسان بر این باورند که با اجرای طرح تحول اقتصادی در کشور که حذف یارانه‌های مخابرات را نیز شامل می‌شود، مشکلات جدی در این بخش به وجود خواهد آمد. چرا که قیمت تمام شده واقعی در فرآیند دولتی تولید‌ خدمات مخابراتی، بسیار بالا بوده و با حذف یارانه‌ها، مصرف‌کننده نهایی مجبور به پرداخت هزینه بیشتری خواهد شد. داوود زارعیان مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در این باره به موبنا گفت: مخابرات تنها در بخش واگذاری و تعرفه مکالمات تلفن ثابت به مشترکان یارانه می‌دهد، به نحوی که این هزینه‌ها از قیمت تمام شده آن بسیار پایین‌تر است.وی افزود: چنانچه دولت بخواهد در طرح تحول اقتصادی یارانه‌ها را حذف کند، هر روشی که در سایر کالاها به کار گیرد در این بخش نیز پیاده خواهد شد. به گفته وی سیاست ارائه یارانه در حوزه تلفن همراه، تاکنون به کار گرفته نشده است.

الزام حضور نماینده‌ شرکت‌های خارجی برای خرید اسناد اپراتور سوم

حضور نماینده‌ تام‌الاختیار شرکت‌های خارجی در ایران الزامی است که آنها می‌توانند با معرفی‌نامه مستند و ممهور شده از طرف شرکت مربوطه و انجام روال اداری خرید اسناد اپراتور سوم تلفن همراه را انجام دهند. مهدی قلی، معاون توسعه، مدیریت و امور پشتیبانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است فروش اسناد مزایده‌ اپراتور سوم تلفن همراه از روز ۲۳ شهریورماه سال جاری آغاز شود و تا روز ۱۳ مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت. وی تسریع و تسهیل در عملکرد کشورهای خارجی برای خرید اسناد را مهم‌ترین دلیل تاخیر در فروش این اسناد ذکر و خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان خارجی که می‌خواهند اسناد را خریداری کنند می‌توانند مبلغ مورد نظر را از کشور خودشان و از بانک آن کشور برای ما ارسال کنند و دیگر نیازی به حضور آنها نیست؛ مهم‌ترین دلیل تاخیر فروش اسناد نیز فراهم کردن این زمینه برای خریداران خارجی بود.

ایرانسل به ۰۹۳۷ رسید

سیم‌کارت‌های اپراتور دوم (ایرانسل) با کد ۰۹۳۷ امروز روانه بازار تلفن همراه کشور شده است. اپراتور دوم تلفن همراه که تاکنون با کدهای ۰۹۳۶ و ۰۹۳۵ سیم‌کارت عرضه می‌کرد، از امروز سیم‌کارت‌های خود را با کد ۰۹۳۷ عرضه می‌کند. این اپراتور تاکنون ۳/۱۱‌میلیون سیم‌کارت عرضه کرده و طبق پروانه فعالیت خود، مجوز نامبرینگ جدید را از سازمان تنظیم مقررات اخذ کرده است.

مهرداد کیانی، مدیرفروش شرکت موبایل پلاس که یکی از شبکه‌های توزیع سیم‌کارت‌های ایرانسل در سطح کشور است می‌گوید: ایرانسل مجوز عرضه ۹‌میلیون سیم‌کارت با کد ۰۹۳۷ را اخذ کرده است و این سیم‌کارت‌ها از طریق شبکه‌های توزیع این اپراتور در سراسر کشور به فروش می‌رود.