بهترین زیرساخت پهنای باند جهان به ژاپن تعلق دارد

بر اساس تحقیقات دو دانشگاه اروپایی، ژاپن با کمک شبکه فیبر نوری خود بهترین زیرساخت جهان برای سرویس‌های پهنای باند را دارد. به گزارش «ایسنا»، بر اساس اعلام دانشگاه آکسفورد انگلیس و دانشگاه اوبیه دو در اسپانیا، از ۴۲ کشور مورد مطالعه،‌ ژاپن بالاترین امتیاز برای سرعت دانلود و آپلود و زمان ارسال داده از منبع به مقصد برروی شبکه را دارد و سوئد دوم بوده و هلند پس از آن در مکان سوم قرار دارد.

امتیاز کیفیت پهنای باند بر مبنای توان و زمان دانلود و آپلود داده است. سرعت شبکه‌ها و کیفیت سرورها و رایانه‌های خانگی کاربران نیز همگی برروی این امتیاز تاثیر دارند.

بر اساس این گزارش،‌ ژاپن با بیش از ۷۵ امتیاز، تنها کشور دارای پهنای باند با بهترین کیفیت است که برای عرضه سرویس‌هایی مانند تلویزیون کیفیت بالا بر مبنای فن‌آوری اینترنت و پخش زنده رویدادها با کیفیت سینمایی لازم است.

بر اساس یافته‌های این محققان، کشورهای صنعتی متعددی مانند انگلیس، اسپانیا، استرالیا و ایتالیا سرعت‌های پهنای باندی عرضه می‌کنند که به طور متوسط پایین‌تر از سرعت لازم برای استفاده از برنامه‌های پهنای باند مانند تماشای ویدیو در یوتیوب، چت ویدیویی و تبادل فایل کوچک است.