به گفته‌ مسوول دبیرخانه‌ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یکی از موضوعات جلسه‌ کمیسیون بررسی و تصمیم‌گیری درباره‌ چگونگی فعالیت شرکت‌های فاقد مجوز اما دارای قرارداد لینک VOIP متقارن قبل از آذرماه ۸۴ با شرکت‌های مخابرات استان‌ها یا شرکت فن‌آوری اطلاعات بود.

حسین نوری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، اظهار کرد: سابقه این موضوع به زمانی مربوط بود که کمیسیون در آن مقطع در حال تصویب ضوابط و مقررات صدور مجوز ارائه‌ خدمات VOIP بود و این موضوع در چند جلسه‌ مطرح شده و صدور مجوز برای شرکت‌ها متوقف شد.

وی گفت: از آنجا که برخی شرکت‌ها در آن مقطع زمانی در حال عقد قرارداد یا طی مراحل صدور مجوز با توجه به شرایط و مقررات موجود بودند، توقف صدور مجوز مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرد؛ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم پیشنهاد داد که شرکت‌های دارای شرایط مذکور (قبل از یکم آذرماه) مجاز تلقی شوند تا مشکلات آن‌ها رفع شود.

او تصریح کرد: کمیسیون تنظیم مقررات پس از بحث و مذاکره مقرر کرد ابتدا سازمان نسبت به تهیه گزارش وضعیت این گونه شرکت‌ها اقدام کند تا این موضوع برای بررسی و تصمیم‌گیری به کمیسیون تنظیم مقررات ارجاع شود.