به دنبال ضرب‌الاجل سازمان تنظیم مقررات، شرکت خارجی ایرانی ام‌تی‌ان- ایرانسل در اولین اقدام، ارتباط بیش از یکصد‌هزار مشترک خود را که مشخصات‌شان به ثبت نرسیده بود، قطع کرد.

به گزارش موبنا، با توجه به شمار بالای مشترکانی که اطلاعات مالکیت قطعی آنان در شبکه ام‌تی‌ان - ایرانسل ثبت نشده است، این اپراتور درصدد برآمده تا در چند مرحله نسبت به قطع ارتباط مشترکان بدون ثبت سند و تعیین تکلیف این شماره‌ها اقدام کند.قطع ارتباط مشترکان ایرانسل که از ۲۳ آذر ماه شروع شده است، ظرف دو ماه آینده به بحث مزاحمت‌های سیم‌کارت‌های زرد پایان خواهد داد. گفته می‌شود که بالغ بر دومیلیون سیم‌کارت بی نام و نشان در شبکه ام‌تی‌ان -ایرانسل فعال است و این امر باعث شده تا بحث سوء استفاده‌ از این سیم‌کارت‌ها و مزاحمت‌های تلفنی که چند سالی است در کشور پایان یافته، مجددا رواج یابد. چندی پیش رییس سازمان تنظیم مقررات با تاکید بر اینکه ایرانسل تا پایان امسال زمان دارد که سیم کارت‌های بی‌نام و نشان در شبکه خود را غیرفعال کند، اعلام کرد که رگولاتوری برای مقابله با کلاهبرداری‌ها و مزاحمت‌هایی که از طریق این سیم‌کارت‌ها انجام می‌شود، به اپراتور دوم اخطار جدی داده است. به گفته محمود خسروی، سیم‌کارت‌های جدید ام‌تی‌ان- ایرانسل نباید بدون ثبت مشخصات دارنده باشد و واگذاری و مشخصات کاربران سیم‌کارت‌های قبلی نیز باید تا پایان سال معلوم شود. اپراتور خارجی ایرانی ام‌تی‌ان - ایرانسل نزدیک به ۱۵ میلیون مشترک دارد که حدود ۹۸درصد این مشترکان را دارندگان سیم‌کارت‌های اعتباری تشکیل می‌دهند.

مدت اعتبار کارت شارژهای همراه اول افزایش یافت

مدت اعتبار کارت شارژهای همراه اول از دو به چهار ماه افزایش یافت. این افزایش اعتبار، شامل دو نوع کارت شارژ ۱۰ و ۲۰هزار تومانی همراه اول است. علاوه بر این کارت شارژ‌های ۱۰۰هزار ریالی همراه اول به مدت چهار ماه فعال و پس از اتمام اعتبار امکان استفاده از آن به صورت یک‌طرفه به مدت دو ماه فراهم است. همچنین کارت شارژهای ۲۰۰هزار ریالی همراه اول به مدت ۱۰ ماه فعال است و با اتمام اعتبار موجود در آن به مدت دو ماه به صورت یک طرفه قابل استفاده خواهد بود. این در حالی است که بعد از پایان اعتبارو قطع یک طرفه به مدت ۱۲ ماه نیز کارت شارژ با حفظ شماره در شبکه برای مشترک حفظ می‌شود.