گوشی تلفن همراه گران نمی‌شود

رییس اتحادیه دستگاه‌های صوتی و تصویری و لوازم یدکی معتقد است: با توجه به وضعیت فعلی بازار تلفن همراه و عرضه انواع گوشی با مارک‌های مختلف، در ماه‌های پایانی سال با افزایش قیمت گوشی همراه روبه‌رو نخواهیم شد.

«ابراهیم درستی» در این باره به خبرنگار موبنا گفت: با اختصاص دادن بیش از ۹۰‌درصد از سهم بازار تلفن همراه به گوشی‌های قاچاق و در پی آن کاهش قیمت انواع گوشی‌های با گارانتی و بدون گارانتی طی ماه‌های گذشته، باعث شده تا در این روز‌ها شاهد کمترین نوسان قیمت در سطح بازار تلفن همراه باشیم.

به گفته درستی، «دست‌اندرکاران بازار نمی‌توانند در مورد تغییرات قیمت‌های گوشی در بازار تصمیم بگیرند و تاثیرگذار باشند و در واقع اقدامات آنان، متاثر از برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت مافیای گوشی تلفن همراه در ایران است.»

دریافت اطلاعات تعرفه رومینگ از طریق پیامک

مشترکان همراه اول می‌توانند با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۹ از نام و تعرفه اپراتورهای سایر کشورها اطلاع یابند.

چنانچه مشترکان از نام صحیح کشوری اطلاع ندارند، کافی است چند حرف پیوسته از نام کشور مورد نظر را ارسال کنند؛ سپس سیستم فهرستی از کشورها برای مشترک ارسال می‌دارد که به وی امکان می‌دهد، نام یا کد کشور مورد نظر را ارسال کنند.

همراه اول تاکنون با ۱۰۵ اپراتور از ۲۳۸ کشور قرار داد رومینگ منعقد کرده است و با توجه به اینکه اطلاعات مربوط به مکالمات مشترکانی که به خارج از کشور مسافرت و از خدمات رومینگ بین‌الملل استفاده می‌کنند از طرف کشور میزبانی با تاخیر و طی چند مرحله ارسال می‌شود، ممکن است هزینه‌های این ارتباط بین‌المللی در چند صورتحساب محاسبه شود.

اغلب کاربران با توانمندی گوشی‌های‌شان آشنا نیستند

کارشناسان بازار گوشی تلفن همراه معتقدند که بیش از ۵۰‌درصد از کاربران این وسیله ارتباطی، از توانمندی و کاربرد تکنولوژی موجود در گوشی خود آگاهی ندارند. «محمد برات‌نژاد» در این باره به موبنا گفت: اکثر خریداران گوشی تلفن همراه فقط به قابلیت‌هایی همچون دوربین عکاسی، حافظه بالا و پخش موزیک اهمیت می‌دهند و از سایر سرویس‌های این وسیله ارتباطی

بی‌اطلاع هستند.

وی با اشاره امکاناتی همچون اینترنت تلفن همراه، دانلودکردن نرم‌افزار، بازی‌های مختلف و تماشای تلویزیون افزود: در زمان حاضر بیشتر جوانان، نوجوانان و افراد تحصیل‌کرده از این خدمات و سرویس‌ها استفاده می‌کنند.

برات‌نژاد با اشاره به پیشرفت گوناگون سرویس‌های موبایل طی چند سال اخیر گفت: باید منتظر ارائه نسل سوم شبکه تلفن همراه باشیم.

طبق اظهارات این کارشناس، «اکثر مردم توجهی به تکنولوژی پیشرفته گوشی نمی‏کنند و در هنگام خرید گوشی بیشتر طراحی، شکل ظاهری و ارزان بودن گوشی برایشان اهمیت دارد.»