مدیرکل روابط‌عمومی شرکت مخابرات ایران گفت: مجمع مخابرات ایران فردا با دید مثبتی پیشنهاد تمدید فروش سیم‌کارت اعتباری دولتی با نرخ ۱۲‌هزار تومان را بررسی می‌کند.

داود زارعیان در گفت‌وگو با فارس درباره ادامه یا عدم ادامه فروش سیم‌کارت ۱۲‌هزار تومانی همراه اول اظهار داشت: پیشنهاد بررسی فروش این نوع سیم‌کارت امروز در مجمع شرکت مخابرات ایران بررسی می‌شود. وی تاکید کرد: با توجه به استقبال مردم از این نوع سیم‌کارت، نظر مجمع مخابرات ایران درباره ادامه فروش این سیم‌کارت مثبت است.

حمایت از تالیا در دستور کار مخابرات قرار دارد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: حمایت از تالیا در دستور کار این مجموعه قرار دارد و مخابرات از هیچ اقدامی برای حمایت و توسعه سریع‌تر پروژه تالیا کوتاهی نمی‌کند.

صابر فیضی در گفت‌وگو با موبنا با اشاره به کمبود منابع مالی تالیا در خصوص حمایت مخابرات به عنوان کارفرمای این پروژه، اظهار داشت: با وجودی که مخابرات یک شرکت دولتی است و باید طبق ضوابط یک شرکت دولتی عمل کند، اما براساس بندهای قرارداد هرگونه حمایت لازم از این پروژه را صورت داده است.

وی در خصوص تزریق منابع مالی به این پروژه تصریح کرد: مخابرات پس از آنکه گزارش مالی در مورد این پروژه را دریافت کرد، به‌طور قطع هر اقدامی که باید انجام دهد، اعمال خواهد کرد.

هرچند در قرارداد شرکت مخابرات ایران با مجتمع صنعتی رفسنجان به‌عنوان مجری پروژه تالیا، ورود سرمایه‌گذار در این پروژه لحاظ شده است، اما به دلیل برخی موانع قراردادی، این بند از قرارداد تالیا تاکنون عملیاتی نشده و دولت نیز نسبت به اصلاح قرارداد اقدامی نکرده است. این در حالی است که ۵۷درصد از مجموع درآمد ناخالص پروژه تالیا سالانه به خزانه دولت واریز می‌شود.

ارسال پیامک دوایر دولتی رایگان می‌شود

ارسال پیامک جهت دوایر دولتی با هدف ساماندهی پیامک‌‏های تبلیغاتی مزاحم رایگان می‌‏شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا احمدیان زارچی مجری یکی از شرکت‌های ارائه خدمات پیامک در کشور از آغاز طرح مذکور خبر داد و گفت: کلیه دوایر دولتی و عمومی می‌‏توانند از ارسال پیامک رایگان در جهت اطلاع‌‏رسانی درون سازمانی و کلیه امور کاربردی خود استفاده کنند.

احمدیان زارچی در ادامه افزود: این امکان در فاز اول جهت تعداد محدودی سازمان اجرا شده و در صورت موفقیت در آینده فراگیر خواهد شد.

وی در پاسخ به چگونگی ثبت‌‏نام متقاضیان دولتی گفت: متقاضیان می‌‏توانند با ارسال یک پیامک به شماره ۳۰۰۰۴۸۰۰ و ذکر نام سازمان و نام اقدام‌کننده در لیست اولیه قرار گیرند که به تبع آن پس از بررسی‌‏های اولیه نهایتا ظرف مدت یک‌ماه به ترتیب اولویت سیستم مذکور در اختیار قرار می‌‏گیرد.

احمدیان زارچی در ادامه افزود: استفاده از پیامک‌‏های رایگان مغایرتی با سرشماره پیامک موجود آن مجموعه نداشته و شخصیت‌‏های حقوقی می‌‏توانند با حفظ سرشماره پیامک موجود، خود نیز از این طرح بهره‌‏مند شوند. احمدیان در پایان اضافه کرد: در صورت موفقیت این طرح، هموطنان عزیز به ندرت شاهد دریافت پیامک‌‏های مزاحم خواهند بود و شرکت‌‏های بخش خصوصی و دولتی در جهت تبلیغات یا اطلاع‌‏رسانی موجود خود می‌‏توانند تبلیغات مزاحم و ناخواسته خود را در قالب طرح ذکر شده به انجام برسانند.