دو گوشی جدید از سامسونگ

سومین گوشی دو سیم کارته سامسونگ با نام «D۹۸۰» برای اولین بار با گارانتی رسمی در بازار تلفن همراه تهران عرضه شد.

این گوشی دو سیم کارته دارای صفحه نمایش لمسی‌، وزنی معادل ۱۱۷ گرم‌، ابعاد ۵/۹۷ در ۳/۱۶ در ۵۵ میلی متر است و به قیمت ۴۵۹‌هزار تومان و تک رنگ مشکی روانه بازار تلفن همراه شده است. D۹۸۰ سامسونگ همچنین دارای صفحه نمایش ۶/۲ اینچی ۲۴۰ در ۳۲۰ پیکسلی‌، میان افزار TouchWiz‌، قابلیت استفاده از قلم نورانی‌، سیستم اتصال سه باندی GSM /GPRS/ EDGE با فرکانس‌های ۹۰۰/۱۸۰۰/۱۹۰۰ مگاهرتز است. گوشی دو سیم کارته D۹۸۰ سامسونگ دارای قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی microSD به منظور افزایش میزان ظرفیت حافظه داخلی تا دو گیگابایت‌، رادیو اف ام‌، بلوتوث و دوربین پنج مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلاش است. گفته می‌شود پیش از این مدل‌های دو سیم کارته سامسونگ با نام ‌های D۸۸۰ و D۷۸۰ دربازار تلفن همراه عرضه شده بود. همچنین گوشی مدل F۴۹۰ سامسونگ برای اولین بار با گارانتی رسمی شرکت «پارس مایکروتل» در بازار تلفن همراه پایتخت عرضه شد.

این گوشی سامسونگ که در لیست جدیدترین مدل‌های این برند قرار دارد‌، از ماه ژانویه سال ۲۰۰۸ میلادی به بازار جهانی تلفن همراه معرفی شده است و با قیمت ۳۴۵‌هزار تومان در اختیار مشتریان تهرانی قرار گرفت.

این گوشی ۱۰۲ گرمی که به رنگ مشکی تولید می‌شود، از قابلیت و امکانات مختلف از جمله صفحه نمایش TFT با قابلیت نمایش ۲۶۲‌هزار و ۱۴۴ رنگ، دوربین پنج مگاپیکسل و دوربین دوم بهره می‌برد. F۴۹۰ دارای طراحی شیک و باریک‌، بلوتوث و سطوح براق است که اثر انگشت روی این سطوح صیقلی باقی می‌ماند و مکالمات تصویری به واسطه پشتیبانی از UMTS / HSDPA ۳.۶ Mbps انجام می‌شود. در این گوشی سه کلید لمسی زیر صفحه نمایش مشاهده می‌شود‌، صفحه نمایش و کلیدها به لمس هر شی‌، واکنش نشان می‌دهند و فقط به انگشت حساس نیستند و دارای یک باتری Li-Ion با توان ۸۸۰‌میلی آمپری است که در حالت Standby حداکثر ۲۲۰ ساعت و در مکالمه مداوم تا شش ساعت دوام دارد.

صفحه نمایش ۲/۳ اینچ TFT که ۲۶۲‌هزار رنگ را نشان می‌دهد در قاب جلوی گوشی مشاهده می‌شود، حافظه داخلی این مدل سامسونگ ۱۳۰ مگابایت است که توسط مموری کارت (microSD (TransFlash نیز افزایش می‌یابد.

سامسونگ F۴۹۰ با پیام‌های SMS‌، EMS‌، MMS و ایمیل کار می‌کند‌، ویرایشگر ایمیل از سه نوع پیام دیگر مجزا شده است و با بکارگیری رنگ‌های فونت‌، فرمت کردن یا با اضافه کردن تصویر می‌توان یک SMS را به EMS یا MMS تبدیل کرد‌.