بازاردیجیتال- در این ستون بارها به مشکلات و کشمکش‌های میان دفاتر خدمات ارتباطی و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرده‌ایم. تا پیش از این و با تجمعی که نمایندگان دفاتر خدمات ارتباطی مقابل وزارتخانه داشته‌اند و به گفته رییس کمیته حقوقی انجمن صنفی دفاتر خدمات ارتباطی، وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات این قول را به فعالان این صنف داده بود که خود شخصا این موضوع را پیگیری می‌کند و اجازه اجرای طرح دو نرخی را نخواهد داد، اما در چند روز گذشته خبرهای دیگری و خلاف این وعده شنیده شد.

در آخرین خبرها آمده است که وزیر نه تنها مخالف اجرای طرح دونرخی در دفاتر خدمات ارتباطی و دولتی نیست، بلکه با تک‌نرخی شدن این تعرفه نیز مخالفت کرده است. برای کسب صحت این خبر با امین، رییس انجمن کارفرمایان دفاتر خدمات ارتباطی گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

طی چند هفته گذشته خبرهایی مبنی بر همکاری وزیر ارتباطات برای حل مشکلات دفاتر خدمات ارتباطی شنیده می‌شد، با این اوصاف طی چند روز گذشته وزیر خلاف وعده‌هایی که داده بودند عمل کرده و با تک نرخی شدن تعرفه‌های پستی مخالفت کردند آیا این خبر صحت دارد؟

وزیر ارتباطات با بیان کردن این موضوع که مساله پست را دنبال نکنید و با عنوان کردن اینکه بخش دولتی رقیب بخش خصوصی است و باید بازار گرم باشد با این مساله مخالفت کردند.

اما در جلسه‌های هفته گذشته که نمایندگان دفاتر خدمات ارتباطی با شخص وزیر داشتند، ایشان اظهار داشته بودند که این مساله را شخصا دنبال می‌کنند و با کارشکنان این حوزه به شدت برخورد خواهند کرد؟

نه، ایشان اصلا چنین مطلبی را عنوان نکردند.

یعنی منبع این خبر که رییس کمیته حقوقی انجمن صنفی دفاتر است، این ادعا را از خودشان مطرح کرده‌اند؟

شاید، چرا که فکر می‌کردند که این اتفاق بیفتد.

پس وزیر چنین حرفی را نزده؟

بله، گفتند که بحث پست را دنبال نکنید و بخش دولتی با تمامی ابزار و امکانات به رقابت در این بازار بپردازد.

با این شیوه از بازار رقابتی، شما موافق هستید؟

به هیچ وجه، الان هم ما در این فکر هستیم که با گردهمایی و همفکری میان دفاتر استان‌ها چه کاری را انجام دهیم، البته از طریق ارگان‌های نظارتی و مجلس نیز این مساله را دنبال می‌کنیم.