یکی از دادگاه‌های منطقه‌ای آمریکا هرزنامه‌نویس مربوط به سایت فیس‌بوک را به دفتر دادستان کل آمریکا انتقال داد و اظهار کرد که وی باید به زندان محکوم شود.

به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، قاضی «جرمی فوگل» در دادگاه منطقه‌ای کالیفرنیا «سانفورد والیس» را به اتهام حمله به سایت فیس‌بوک و انتشار هرزنامه به دفتر دادستان کل آمریکا فرستاد.

فیس‌بوک در ماه فوریه از سال جاری میلادی علیه والیس و دو فرد دیگر شکایتی را در دادگاه منطقه‌ای کالیفرنیا تنظیم و آن‌ها را به انتشار پست‌های الکترونیکی ناخواسته و اجرای برنامه‌هایی برای سرقت اطلاعات شخصی کاربران در این شبکه اجتماعی متهم کرد.

یک هفته پس از تنظیم این شکایت، دسترسی والیس و دو هرزنامه‌نویس دیگر با نام‌های «آدام آرزومانیان» و «اسکات شاو» به شبکه اجتماعی فیس‌بوک ممنوع اعلام شد. «بری شنیت» یکی از سخنگویان فیس‌بوک در این خصوص توضیح داد: «ما حکمی که توسط قاضی فوگل اعلام شده را یک ممنوعیت بزرگ برای دسترسی هرزنامه‌نویسان به شبکه اجتماعی فیس‌بوک می‌دانیم. هرزنامه‌نویسان تصور می‌کنند که برای انجام اقدامات نادرست خود کاملا ایمن هستند و بدون هرگونه مشکل می‌توانند به اهداف خود برسند. اما قاضی فوگل نشان داد که از نظر قانونی دسترسی تمامی هرزنامه‌نویسان به این سایت محدود می‌شود تا مشترکان آن کاملا ایمن باشند».