محبوبیت هفت اینچی‌ها در بازار تبلت
دنیای‌اقتصاد- طی یک هفته اخیر قیمت‌ها در بازار تبلت روندی نزولی داشته و میزان تقاضا برای نمونه‌هایی با میانگین قیمت یک تا دو میلیون تومان تا حدودی نسبت به قبل بیشتر شده است.

به گفته فعالان بازار، به غیر از کاهش ۲۰ تا ۵۰ هزار تومانی قیمت تبلت طی یک هفته گذشته در بازار شاهد محبوبیت نمونه‌های هفت اینچی و به ویژه نمونه‌هایی هستیم که قابلیت نصب سیم‌کارت را دارند.
به گفته منصور نشائی، یکی از کسبه بازار کامپیوتر پایتخت محبوبیت تبلت‌های هفت اینچی منجر به رشد تقاضا و همچنین عرضه نمونه‌هایی با قیمت ارزان‌تر از نمونه‌های گران قیمت بازار شده است. به گفته این فعال بازار، به نظر می‌رسد بازار شب عید را این تبلت‌های هفت اینچی در دست گیرند. وی همچنین به رشد عرضه و همچنین جلب توجه‌ها به سمت برندهایی نظیر ام اس آی، لنوو،آرکوس و... اشاره کرد و گفت: با توجه به قیمت بالای تبلت‌های سامسونگ و اپل توجه‌ها به سمت این برندها که قیمتی حدود 700 هزار تا یک و نیم میلیون تومان دارند جلب شده است .چرا که تبلت‌های این رده دارای قابلیت‌های فنی مطلوب و قیمتی مناسب هستند. کسبه بازار همچنین از عرضه تبلت‌هایی با برندهای سونی و دل به بازار خبر دادند که توسط شرکت‌های مطرح وارد بازار نشده‌اند و به‌طور مسافری میهمان بازار تبلت شده‌اند. بر اساس اعلام فعالان بازار این تبلت‌ها بنا به دلایلی چون قیمت گران یا مشکلات دیگر توسط شرکت‌های عرضه‌کننده وارد بازار نشده‌اند. شرکت‌های ایران رهجو، بازرگانی ایران و زیگورات نیز با تایید این مطلب اعلام کردند، بنا به دلایلی فعلا از واردات تبلت‌های این برندها خودداری کرده و ممکن است طی ماه‌های آینده برخی از تبلت‌های سونی به طور شرکتی وارد بازار داخلی شوند. اما وضعیت ورود تبلت‌های DELL به صورت شرکتی به بازار هنوز مشخص نیست.