رهیاب محبوب و ارزان مارشال

دنیای‌اقتصاد- این روزها استفاده از دستگاه‌های GPS یا همان رهیاب‌های معروف رواج زیادی یافته است و شرکت‌های گوناگون به عرضه مدل‌های مختلف این دستگاه با قیمت‌های متنوع به بازار پرداخته‌اند. یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه مارشال است. مدل ME-G۵۰۱ یکی از کامل‌ترین و بهترین دستگاه‌های GPS با این برند در بازار است. این دستگاه دارای یک صفحه نمایش لمسی مقاومتی ۵ اینچی است و از سیستم‌عامل Windows CE نسخه ۰/۶ استفاده می‌کند.

از لحاظ طراحی هم باید بگوییم که این دستگاه GPS بسیار باریک و سبک است و حمل‌ونقل آن راحت است. ابعاد این دستگاه ۱۳۰x۱۰۵ میلی‌متر بوده و ضخامتی معادل ۱۰ میلی‌متر دارد. همچنین کلیه پورت‌ها و شیارهای دستگاه در سمت چپ آن قرار دارند که به ترتیب از بالا؛ جک هدفون ۵/۳ میلی‌متری، شیار مموری کارت و پورت micro USB دیده می‌شود. ME-G۵۰۱ مجهز به بلوتوث داخلی نیز هست که از آن می‌توانید برای اتصال دستگاه به تلفن همراه خود استفاده کنید.

صفحه نمایش ۵ اینچی ME-G۵۰۱ نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. روشنایی آن بسیار خوب بوده و زاویه دید آن نیز مناسب است. سیستم لمسی این دستگاه نیز از نوع مقاومتی است که به کمک قلمی که در سمت راست صفحه نمایش قرار دارد، کار کردن با آن بسیار راحت است.

به طور پیش فرض این دستگاه به نقشه کامل ایران شامل کلیه راه‌ها و شهره‌های کشور مجهز است. نقشه را می‌توانید به دو صورت دو بعدی و سه بعدی مشاهده کنید که با انتخاب گزینه‌ای که در سمت چپ تصویر وجود دارد، می‌توانید بین این دو حالت سوئیچ کنید. همچنین امکان نمایش اماکن عمومی نظیر مراکز خرید و رستوران‌ها نیز وجود دارد. این دستگاه همچنین به منوی تنظیمات دستگاه، منوی چندرسانه‌ای و... نیز مجهز است. G۵۰۱ نه تنها یک GPS بسیار کامل و با امکانات است، بلکه از آن می‌توانید به‌عنوان یک مرکز مالتی مدیای کوچک نیز استفاده کنید. از نقاط قوت اصلی این دستگاه می‌توان به طراحی زیبا و باریک، سیستم مسیریابی دقیق با امکانات فراوان و قیمت مناسب اشاره کرد. این دستگاه با قیمتی در حدود ۱۸۵ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.