دنیای‌اقتصاد- در بازار کیبورد برندهای گوناگونی حضور دارند و هرکدام سهمی از میزان فروش این کالا را به خود اختصاص داده‌اند.
براساس اعلام فعالان بازار کامپیوتر، برندهایی نظیرAFTECH ،GENIUS MICROSOFT و... در بازار حضور دارند که مخاطبان زیادی دارند. اما طی مدت اخیر به دلیل رشد قیمت‌ها با کاهش تقاضا مواجه شده‌اند و در نتیجه توجه‌ها به سمت نمونه‌های ارزان‌تر بازار جلب شده است.

باشگاه فعالان آی سی تی هم در نظرسنجی که در مورد بازار کیبورد داشته است اعلام کرده که در بازار کیبورد برند فراسو با کسب 9/43 درصد از سهم محبوبیت بازار در مقام نخست محبوب‌های بازار این کالا ایستاده است. سهم محبوبیت کیبوردهای این برند در مرداد ماه گذشته در حدود 7/35 درصد بوده است.
این گزارش می‌افزاید که پس از این برند A۴TECH با کسب ۴/۱۸ درصد از سهم محبوبیت بازار کیبورد در رتبه دوم محبوب‌های بازار کیبورد ایستاده است. سهم محبوبیت کیبوردهای این برند محبوب در مرداد ماه گذشته در حدود ۲۲ درصد گزارش شده است. این آمار گویای این امر است که در شش ماه اخیر از میزان محبوبیت کیبوردهای این برند تا حدودی کاسته شده است و در مقابل بر محبوبیت برند فراسو افزوده شده است.
برند GENIUS هم پس از A4TECH در رتبه بعدی محبوب‌های بازار کیبورد قرار گرفته است. سهم محبوبیت کیبوردهای این برند در مرداد ماه گذشته در حدود 5/22 درصد بوده است.
و اما در رتبه چهارم محبوب‌های بازار کیبورد میوا با کسب سهم محبوبیت ۸/۶ درصد ایستاده است. این درحالی است که سهم محبوبیت کیبوردهای این برند در مردادماه گذشته ۹/۹ درصد گزارش شده است.