جدیدترین تلفن هوشمند اچ تی سی رونمایی شد

تلفن هوشمند جدید اچ تی سی که دو شب پیش طی مراسمی در لندن و نیویورک به صورت همزمان معرفی شد از ویژگی‌هایی برخوردار است که می‌تواند با بهترین مدل‌های سامسونگ، اپل، نوکیا و ال جی رقابت کند. این دستگاه ۷/۴ اینچی دارای قاب آلومینیومی و پلی‌کربنات است و طراحی جذاب و خوش ساختی دارد که آن را در رقابت با سایر تلفن‌های موجود در بازار قرار می‌دهد. این دستگاه اچ تی سی باریک و سبک و صفحه نمایش آن بزرگ است، اما این اندازه آنقدرها هم بزرگ نیست که در دست گرفتن آن دشوار باشد و از سوی دیگر این تلفن را در زمره فبلت‌ها قرار دهد.

اچ تی سی وان دارای جدیدترین و پیشرفته ترین مولفه‌های کنونی بازار است که در آن میان می‌توان به پردازشگر چهار هسته‌ای کوالکوم، رم ۲ گیگابایتی و وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ اشاره کرد. اچ تی سی وان همچنین دارای ویژگی‌های رسانه محور جدیدی است که در آن میان می‌توان به اسپیکرهای بهتر، کنترل از راه دور مادون قرمز و حسگر دوربین که طراحی متفاوتی دارند، اشاره کرد.

دوربین این تلفن تصاویر چهارمگاپیکسلی می‌گیرد، اما براساس اعلام اچ تی سی این شرکت اندازه فیزیکی این پیکسل‌ها را افزایش داده و از آنها به عنوان آلتراپیکسل یاد می‌کند که براساس پیش‌فرض‌ها این آلتراپیکسل‌ها می‌تواند معادل یک حسگر هشت مگاپیکسلی محسوب شود.

از دیگر ویژگی‌های آن می توان به دوربین ارتقایافته با عنوان «اچ تی سی زو» اشاره کرد، ابزاری که به کاربران این امکان را می‌دهد که کلیپ‌های ویدئویی کوتاه منقطع و پشت هم گرفته و پس از آن نرم‌افزار اچ تی سی وان به صورت خودکار آنها را به یک ویدئو تبدیل می‌کند تا بتوانید نتیجه نهایی را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اما جهش بزرگ این تلفن نسبت به مدل‌های قبلی

اچ تی سی ویژگی‌های آن یا حتی طراحی آن نیست، بلکه طراحی جدید Sense به عنوان رابط کاربری آندروید برای کاربر اچ تی سی است. اچ تی سی با این Sense جدید صفحه‌ای، از ویندوز فن مایکروسافت الهام گرفته و یک رابط کاربری موزائیکی با عنوان بلینک فید (BlinkFeed) ارائه

کرده است.

این رابط کاربری جدید محتوای شبکه‌های اجتماعی، تقویم‌ها و خروجی‌های رسانه‌ای را دربرمی‌گیرد تا کاربر بتواند به سادگی به قسمت‌های مورد علاقه خود مراجعه کند.

رابط کاربری Sense در تلفن‌های پیشین بیشتر روی ساماندهی مخاطبان، ارائه هشدار برای دریافت تماس‌ها، پیام‌ها، نامه‌های الکترونیک و رویدادها متمرکز شده بود. در این رابطه کاربری ادغام رسانه‌های اجتماعی در درجه دوم اهمیت قرار داشت، اما این اولویت‌ها اکنون تغییر کرده است. از سوی دیگر اچ تی سی وان دارای آخرین نسخه آندروید که باید آندروید ۲/۴ باشد نیست و سیستم‌عامل آن نسخه ۱/۴ آندروید است که در اوایل سال ۲۰۱۲ منتشر شده است. البته تمایز چندانی میان این دو سیستم‌عامل وجود ندارد، اما آندروید به تدریج ویژگی‌های جدید و کارکردهای جدیدی را به سیستم‌عامل خود اضافه می‌کند.

با تمام این اوصاف HTC One تلفنی است که باید در سال ۲۰۱۳ درمیان سایر تلفن‌هایی که عرضه می‌شود، مدنظر داشته باشیم و فروش آن را دنبال کنیم.