ریس سازمان بازرسی کل کشور همچنان بر کاهش تعرفه ارسال پیام کوتاه اپراتور اول تاکید کرد. حجت‌الاسلام محمد نیازی در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: در‌حال‌حاضر میزان تعرفه ارسال پیام کوتاه گران است و باید وزارت ارتباطات در خصوص کاهش تعرفه پیام کوتاه اقدام کند.

وی در همین زمینه از انجام مذاکراتی بین سازمان بازرسی و وزیر ارتباطات خبر داد. نیازی در پاسخ به این مساله که وزارت ارتباطات دلایل سازمان بازرسی را درخصوص تعرفه پیام کوتاه فنی و موجه نمی‌داند، اظهار داشت: این وزارتخانه با اصل دلایل سازمان بازرسی در خصوص تعرفه پیام کوتاه موافق است و در‌حال‌حاضر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات برای کاهش تعرفه پیام کوتاه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.این در حالی است که بررسی تعرفه پیامک در کمیسیون تنظیم مقررات همچنان به تعویق می‌افتد.

کاهش تعرفه سیم‌کارت اعتباری در انتظار تصویب رگولاتوری

معاون وزیر ارتباطات گفت: کاهش تعرفه سیم‌کارت اعتباری اپراتور اول در انتظار تصویب سازمان تنظیم مقررات است.

وفا غفاریان اظهار داشت: کاهش تعرفه مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی که هم‌اکنون ۶۷۰ ریال است، در مجمع مخابرات ایران به تصویب رسید و پیشنهاد آن برای تصویب نهایی به سازمان تنظیم مقررات ارسال شد.

از خرید گوشی‌های بدون هویت قانونی خودداری کنید

کاربران تلفن همراه بهتر است از خرید گوشی‌های بدون استاندارد و هویت قانونی خودداری کنند.

رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی با بیان این مطلب گفت: گوشی‌های بدون استاندارد و بدون نام و نشان مشخص که در بازار وجود دارد، ممکن است مشکلاتی را برای کاربر به وجود آورد.

افشار فروتن لاریجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کاربران تلفن همراه اکنون هیچ توجهی به استاندارد گوشی نمی‌کنند؛ به همین دلیل گوشی‌های بدون گارانتی و استاندارد را که قیمت ارزان‌تری نیز دارند، خریداری می‌کنند.

تعرفه واردات تلفن همراه به ۲۵درصد کاهش می‌یابد

براساس آخرین بررسی‌های انجام شده توسط وزارت صنایع معادن و وزارت بازرگانی و در صورت تصویب نهایی کمیسیون ماده یک، تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از ۶۰درصد فعلی به ۲۵درصد کاهش خواهد یافت. به گزارش فارس، نظر وزارت بازرگانی اعمال تعرفه ۱۰ تا ۱۵درصدی برای واردات گوشی‌های تلفن همراه است؛ ولی نظر مسوولان وزارت صنایع به دلیل حمایت از تولید داخل اعمال تعرفه ۲۵درصدی است. جلسه کارشناسی در خصوص بررسی تعرفه گوشی به احتمال فراوان هفته آینده میان مسوولان مربوطه از وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع و دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار خواهد شد.