بررسی‌های رفتاری انجام شده روی تعدادی از مشترکان تلفن‌همراه نشان می‌دهد، بیش از ۶۰‌درصد از زنان بریتانیا علاقه خاصی به تلفن‌همراهشان دارند. این گروه از خانم‌ها ادعا می‌کنند که زندگی آنها وابسته به تلفن‌همراهشان است. علاقه این گروه تا حدی است که این دستگاه‌ دیجیتالی را بیشتر از همسر و فرزندانشان دوست دارند.

گفتنی است در این بین، بانوانی که به نوعی وابسته به تلفن‌همراه خود هستند، از این دستگاه بیشتر به منظور مکالمات صوتی، ارسال و دریافت پیام‌های نوشتاری استفاده می‌کنند و از سایر قابلیت‌های تلفن‌همراه بهره‌ نمی‌برند.

گزارش‌های رسیده از شش شبکه مخابراتی و گروه‌ نرم‌افزاری تلفن‌همراه در بریتانیا نشان می‌دهد که بخش عظیمی از خانم‌هایی که کاربران مستمر تلفن‌همراه هستند، از سرویس‌های موجود مخابراتی و برنامه‌های مختلف استفاده نمی‌کنند. به گفته برخی از این مشترکان، این دسته از بانوان تلفن‌همراه را به منظور استفاده از سرویس‌های معمول و ساده به ‌کارمی‌گیرند.این در حالی است که مردان مشترک تلفن‌همراه، بیش از هر چیز از تلفن‌همراه خود به منظور گوش دادن به موسیقی و جست‌وجو در صفحات‌ اینترنتی استفاده می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد، نزدیک به ۴۷‌درصد از مردان از تلفن‌همراه خود برای جست‌وجوی اینترنتی استفاده می‌کنند که این رقم در بین خانم‌ها تنها ۳۳‌درصد است.