بازار سیم‌کارت صفر و کارکرده «همراه اول» در هفته منتهی به بیست و چهارم آبان‌ماه، در برخی مناطق با نوسان قیمت 50 تا 100‌هزار ریالی و در سایر مناطق با ثبات قیمت روبه‌رو بوده است.

فروشندگان بازار سیم‌کارت در پنج منطقه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران می‌گویند: طی هفته‌ای که گذشت، سهم بیشتر فروش در بازار متعلق به سیم‌کارت‌های صفر و کارکرده همراه اول بوده است. به‌رغم حضور ایرانسل و تالیا نیز در بازار، اکثر مشتریان این کالا به دلیل قدیمی بودن سیم‌کارت‌های همراه اول تمایل به خرید سیم‌کارت‌های کد ۰۹۱۲ دارند.
پوشش‌دهی بهتر آنتن شبکه همراه اول نسبت به دو اپراتور دیگر که دسترسی به سیم‌کارت‌های این اپراتور را آسان‌تر کرده از دلایل اصلی استقبال از همراه اول عنوان شده است.
در نخستین روز از هفته‌ای که گذشت، بازار سیم‌کارت همراه اول در دو منطقه جنوب و شرق تهران با کاهش قیمت روبه‌رو شد و در سایر مناطق بدون هیچ نوسان قیمتی فروخته شد.همچنین در اواسط هفته‌ای که گذشت، سیم‌کارت صفر و کارکرده همراه اول در پنج منطقه تهران با ثبات قیمت روبه‌رو بود که این امر ناشی از کاهش خرید و فروش این کالا در اقصی نقاط تهران عنوان شد.در اواخر هفته‌ای که گذشت، بازار سیم‌کارت صفر و کارکرده همراه اول در شمال، جنوب، غرب و مرکز تهران با ثبات قیمت روبه‌رو شد.
در همین حال، فروشندگان بازار شرق تهران به علت افزایش تقاضا و کاهش عرضه سیم‌کارت همراه اول، این کالا را با افزایش قیمت 50‌هزار ریالی فروختند.خرید و فروش بازار سیم‌کارت‌های ایرانسل و تالیا نیز نسبت به هفته گذشته تغییری نکرد.
این در حالی است که سیم‌کارت اعتباری همراه اول نیز رونق خود را از دست نداد و همچنان با استقبال اکثر متقاضیان همراه بود.
اکثر فروشندگان این کالا با توجه به بازار فروش هفته‌ای که گذشت پیش‌بینی می‌کنند، سیم‌کارت همراه اول در هفته آتی در برخی از مناطق با کاهش قیمت اندک و در سایر مناطق با ثبات قیمت روبه‌رو شود.